کد خبر: ۲۷۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

گوش‌هایی که وزوز می‌کنند...

یک متخصص گوش، حلق و بینی عوامل دخیل در ایجاد وزوز گوش را توضیح داد و راهکارهای موثر جهت رفع این عارضه را عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر مریم اعتمادی در گفت‌وگو با ایسنا، عوامل مختلفی را در ایجاد وزوز گوش موثر دانست و افزود: پیرگوشی یکی از این عوامل است؛ به طوری که به مرور با آسیب دیدن عصب گوش، صدایی وزوز مانند در گوش افراد ایجاد می‌شود. همچنین مشاغل پر سر و صدا و صداهای مهیب مانند صدای انفجار می‌توانند با آسیب به عصب گوش صدای وزوز را در گوش ایجاد کنند.

این متخصص گوش عفونت‌ها را هم تا حدی در ایجاد وزوز گوش دخیل دانست و اظهار کرد: برخی بیماری‌های خاص مانند «مینیر» نیز یکی از علائم مشخصه‌شان وزوز گوش است. وی همچنین برخی تومورهای گوش را مورد اشاره قرار داد و گفت: در برخی موارد نیز بیماری‌هایی که مربوط به گوش نبوده مانند برخی اختلالات عصبی و روانی می‌تواند عامل به وجود آوردن وزوز گوش باشد.

اعتمادی با بیان اینکه درمان وزوز گوش مستلزم تشخیص علت آن است، اظهار کرد: با توجه به نوع علت، درمان‌های مختلفی برای وزوز گوش تجویز می‌شود. در مواردی مانند پیرگوشی و نیز زمانی که فرد در معرض صدای شدید قرار گرفته، به علت آسیب به عصب گوش درمان خاصی را نمی‌توان برای فرد تجویز کرد. در اینگونه موارد درمان‌های نگهدارنده توصیه می‌شود و چنانچه آسیب عصب شدید باشد، سمعک نیز تجویز می‌شود.

به گفته این متخصص گوش، حلق و بینی در سایر موارد ماند عفونت‌ها و اختلالات عصبی و روانی باید این عفونت و نیز این بیماری‌ها درمان شده تا وزوز گوش قطع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین