کد خبر: ۲۷۵۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴

جان کری خواستار دقت عمل در مذاکرات خاورمیانه شد

'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه خواستار حفظ جانب احتیاط در مذاکرات خاورمیانه شد و گفت که باید هر گام با دقت سنجیده شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری های خارجی، وی افزود: بسیاری از ما در حس عمیق فوری بودن این مساله سهیم هستیم، اما باید هر گامی را که در این برهه دشوار در منطقه برداشته می شود، با دقت مورد سنجش قرار دهیم.

کری گفت که آمریکا و شرکای این کشور در جستجوی راه هایی برای پیشبرد صلح خاورمیانه بدون مداخله در فرآیند انتخابات اسراییل هستند.

وی بدون اشاره به موضع آمریکا در مورد پیشنهاداتی برای تعیین چارچوبی برای مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل اضافه کرد که واشنگتن در حال برگزاری مذاکرات 'سازنده ای' با رژیم صهیونیستی، طرف فلسطینی و کشورهای اروپایی در مورد نحوه خشکاندن ریشه افزایش خشونت بین اسراییل و فلسطین و ایجاد فضایی برای مذاکرات صلح است.

اردن متن قطعنامه ای را در میان 15 کشور عضو شورای امنیت توزیع کرده که در آن پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر سرزمین های فلسطینی تا نوامبر سال 2016 مطرح شده است.

جان کری امروز (سه شنبه) در لندن با مقامات ارشد فلسطینی و عربی دیدار می کند.

وی با اعلام اینکه صلح در خاورمیانه در نهایت به طرف های اسراییلی و فلسطینی بستگی دارد، گفت که آنها و نه جامعه جهانی باید تصمیمات مهم را اتخاذ کنند.

وزیر خارجه آمریکا خاطر نشان کرد که کشورش در مورد قطعنامه های احتمالی شورای امنیت سازمان ملل در مورد تشکیل کشور مستقل فلسطین تصمیمی نگرفته است.

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که خواستار تضمین کری در این مورد است که واشنگتن مانع تلاش فلسطینی ها و کشورهای اروپایی برای تعیین جدول زمانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین