کد خبر: ۲۷۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

کامرون 100 مظنون مرتبط با بوکوحرام را بازداشت کرد

پلیس کامرون امروز سه شنبه از بازداشت حدود 100 فرد مظنون به ارتباط با گروه تندروی بوکوحرام در نیجریه، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، یک افسر پلیس کامرون در منطقه 'گورودیک' شمال نیجریه اعلام کرد که نیروهای این کشور روز شنبه موفق شدند حدود 100 فرد را در این منطقه بازداشت کنند.

این افسر پلیس که خواست نامش ذکر نشود، افزود: بیشتر افراد بازداشت شده شاگردان جوان یک مدرسه قرآنی هستند.این افراد دراین مدرسه مشغول آموزش قرآن بودند اما در واقع تحت پوشش این کلاس، اقدامات دیگری انجام می دادند.

وی ادامه داد: دراین گونه مدارس مبانی و ایدئولوژی گروه تندروی بوکوحرام به زبان ' هوسایی'به معنای 'آموزش غربی حرام است' تدریس می شود.

این مقام کامرونی همچنین گفت این عملیات پس از آن انجام شد که مقام های مسوول اطلاعاتی را مبنی بر ارتباط این افراد با بوکوحرام به دست آوردند.

این در حالی است که صبح امروز، انفجار در بازار اصلی شهر 'بائوچی' در شمال شرقی نیجریه هفت کشته و 52 زخمی بر جا گذاشت.

گروه تروریستی بوکوحرام مظنون به طراحی و اجرای این حمله است.

تروریست های بوکوحرام از سال 2009 تاکنون مرتکب جنایت های وحشیانه ای شدند به طوری که بیش از 13 هزار نفر را در نیجریه به قتل رسانده و بیش از یک میلیون و 500 نفر را نیز آواره کرده اند.

به گزارش ایرنا، 'گودلاک جاناتان' رییس جمهوری نیجریه که برای انتخابات ماه فوریه (بهمن) نیز نامزد شده، بارها وعده داد که به حملات بوکوحرام خاتمه خواهد داد اما این وعده ها تاکنون محقق نشده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین