کد خبر: ۲۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۵

تردد90 هزار كاميون بالاي 25 سال سن در ايران

آفتاب‌‌نیوز :  در همين حال قوانين ترانزيتي اروپا در حال سخت ترشدن است و تنها برخي كاميون‌هاي توليدي در ايران مانند ولوو FH12 و يا بنز اكسور از توليدات داخلي مي‌توانند در جاده‌هاي بين‌الملي ترانزيت كنند.

تقاضا براي كاميون در ايران بيش از 40 هزار دستگاه است كه از اين تعداد 8 هزار تقاضا براي كاميون‌هاي 8 تا 18 تن است و27 هزار تقاضا نيز براي كاميون‌هاي بالاي 18تن است؛ البته پيش بيني مي شود در صورت به كارگيري طرحهاي جديد توسط دولت براي جايگزين كردن كاميون فرسوده، تقاضاي 40 هزار دستگاه در سال به 50 هزار دستگاه قابل گسترش باشد.

در سال گذشته 30 هزار دستگاه كاميون در ايران توليد شد و اين در حالي است كه در سال 82 تنها 15 هزار كاميون در ايران توليد شده بود؛ البته هنوز هم 70 درصد كاميون‌هاي توليدي در ايران توان تطبيق با استانداردهاي اروپايي را نداند و فقط مي‌توانند در جاده‌هاي ايران تردد كنند.

در همين حال روند افزايش جابجايي كالا توسط كاميون از حدود 210 ميليون تن در سال 81 به 270 ميليون تن در سال 83 رسيده است، اما عدم توليد به تعداد كافي كاميون هاي سنگين با استانداردهاي اروپا و فرسوده بودن كاميون‌هاي ايراني سبب شده كه شركت هاي ترك و بلغار در مسير كريدور شمال به جنوب و شرق به غرب در حمل كالا از اروپا به ايران به آرامي گوي سبقت را از شركت هاي داخلي بربايند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین