کد خبر: ۲۸۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹

1375 نفر در عراق طی ماه ژانویه قربانی خشونت شدند

کمیته ویژه سازمان ملل در عراق اعلام کردکه تنها در ماه ژانویه امسال 1375 نفر ازمردم عراق قربانی ادامه خشونت ها در این کشور شده و بیشتر آن ها از شهروندان غیرنظامی این کشور بوده اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته ویژه سازمان ملل در کشورعراق 'اونامی'روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که ادامه خشونت ها در این کشور در نخستین ماه سال جاری هزار و 375 کشته و هزار و 496 مجروح به جای گذاشته است.

گزارش مذکور شمار کشته شدگان نظامی در این ماه را 585 نفر و تعداد مجروحین ان ها را 771 نفر اعلام کرده است.

بنابر این گزارش مذکور 59 نفر از کشته شدگان غیر نظامی ماه جاری مامورین پلیس شخصی عراق بوده اند و شمار مجروحین این نیروها به 69 نفر رسیده است.

اونامی یاد آور شده است که سال 2014 بعد از دوره دوساله 2006 و 2007 مرگبار ترین سال در این کشور بوده، افزوده است که درطول این سال 12 هزارو 282 نفر از مردم عراق جان خود را ها از دست داده اند و بیش از 23 هزار نفر از آن ها در اثر این خشونت ها مجروح شده اند.

به گزارش اونامی ایالت بغداد در جریان این خشونت ها بیشترین تلفات را داشته و256 نفراز ساکنین این ایالت قربانی جنایت های این گروه تروریستی شده اند.

به گزارش ایرنا، کمیته یاد شده این نکته را نیز یاد آوری کرده است که دسترسی به اطلاعات کافی دربرخی نقاط کشور به دلیل مشکلات امنیتی امکان پذیر نبوده ولذا ارقام ارائه شده در این گزارش منعکس کننده آمار دقیق تلفات در نقاط مختلف کشور نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین