کد خبر: ۲۸۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

اختصاص یک میلیارد ریال برای پیشگیری از خودکشی

مدیرکل بهزیستی ایلام از اختصاص یک میلیارد ریال اعتباربرای پیشگیری از خودکشی به استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «شهریار مهردادی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این میزان اعتبار به تازگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور کنترل و کاهش آسیب اجتماعی خودکشی به این استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان ایوان، چرداول، دره‌شهر و ایلام برای اجرای طرح پیشگیری از خودکشی انتخاب شده‌اند، افزود: در این زمینه اقدامات فرهنگی، پژوهشی و اجرای برنامه‌های نشاط آفرین در این مناطق اجرایی می‌شود.

مهردادی مکان اجرای فاز اول این طرح را در شهرستان ایوان اعلام کرد و گفت: در صورت بازخورد و عملکرد مطلوب، طرح در سایر مناطق مورد نظر نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: در فاز نخست این طرح در شهرستان ایوان، سه محله پرخطر که در معرض آسیب‌های اجتماعی مختلف بویژه خودکشی هستند، به همراه افراد مورد نظر در بخش‌های دانش آموز، دانشجو، متاهل و سایر افراد شناسایی شده و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این افراد از آموزش‌های مختلف شامل مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج، اشتغال، مشاوره‌های روانی و غیره بهره‌مند شده و همچنین برنامه‌های نشاط آور و تفریحی نیز برای آنها اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح با مشارکت فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و بخشداری در هر شهرستان مورد نظر در استان ایلام اجرا خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین