کد خبر: ۲۸۶۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

شکایت کمیسیون اجتماعی از وزیر دولت دهم مربوط به گذشته است

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده شکایت این کمیسیون از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم مربوط به گذشته است که در دوره فعالیت همان دولت به دستگاه قضایی ارسال شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالرضا عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پرونده مربوط به شکایت از وزیر مزبور، به استناد ماده 206، به علت اجرا نکردن مصوبه مجلس در خصوص بیمه کردن کارگزاران مخابرات روستایی است.

حدود 46 هزار نفر در سطح کشور، در قالب کارگزار مخابرات روستایی فعالیت دارند که زیر پوشش پیمانکاری، ماهانه به طور میانگین دستمزدی حدود یک میلیون و 800 هزار ریال دریافت می کنند که به نسبت وضعیت عملکردی، دستمزد آنان افزایش می یابد.

طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی در سال 87 در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مصوب و در بهمن 88 از سوی رییس مجلس ابلاغ شد، اما این طرح در دولت دهم عملیاتی نشد.

در ماده واحده این قانون، دولت مکلف شده ضمن درج در بودجه سال 1389 کل کشور، حق بیمه کلیه کارگزاران مخابرات روستایی را براساس دوره کارگزاری، نسبت به سنوات کارکرد آنان که بابت آنها بیمه پرداخت نشده، بر مبنای سهم کارفرما و صرفاً بابت حق بیمه از محل بودجه سال 1389 کشور و حداکثر تا پایان سال مذکور پرداخت کند.

این پرداخت مشمول جریمه تاخیر نمی شود و از هر نوع جریمه معاف است و هر نوع پرداخت بابت خدمات این کارگزاران بعد از واگذاری در بورس بر عهده شرکت طرف قرارداد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین