کد خبر: ۲۸۷۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
" آیا همه مشکل ورزش ما آبی و قرمز و سرمربی تیم ملی است"

وزیر ورزش: چرا باید 155 نماینده مجلس در فدراسیون‌ها فعالیت کنند؟

وزیر ورزش و جوانان در سخنان صریحی از وضعیت کنونی پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در ورزش انتقاد کرد و گفت: چرا تمام مساله ما در ورزش ایران از سوی رسانه‌ها مساله آبی و قرمز و سرمربی تیم ملی شده است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود گودرزی در گردهمایی مشترک معاونان وزارت ورزش و جوانان، مدیران کل ستادی و مدیران کل استان‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر شش ماه است که خوراک تمامی رسانه‌ها مساله خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده است. آیا این مساله مربوط به تمام ورزش ما می‌شود؟ آیا پرداختن به این مساله برای ورزش ما کفایت می‌کند؟

او اضافه کرد: این همه آسیب اجتماعی به دلیل ورزش نکردن وجود دارد و آن وقت گویی که مساله ما در ورزش به جز آبی و قرمز و سرمربی تیم ملی نیست.

رییس وزیر و ورزش جوانان با تاکید بر تغییر ذائقه مردم نیز خاطر نشان کرد: صدا و سیما همواره در این عرصه جنگ و دعوا و فحاشی را نشان می‌دهد، در صورتی که از روزی که من وارد عرصه ورزش شده ام به دنبال یک فضای آرام بودم. وقتی جوانان فضایی برای ورزش کردن ندارند دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند اما چرا این همه به مسائل دیگر پرداخته می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود به میانگین پائین درآمد کارمندان وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بر اساس جدولی که به دست من رسیده است میانگین حقوق در وزارت ورزش و جوانان حدود یک میلیون و 130 هزار تومان بود و تنها یکی دیگر از وزارتخانه‌ها با میانگین 900 هزار تومان از ما پایین تر بود. در حالی که اگر خط فقر را در جامعه درآمد دو میلیون تومان در ماه در نظر بگیریم ، 100 پرسنل وزارت ورزش و جوانان زیر خط فقر قرار دارند. این بدین معناست که اگر درآمد آنها دو برابر شود تازه به افراد فقیر می‌رسند. این یک فقر مزمن است که از گذشته مانده است و بدین خاطر بوده که برخی از افراد از ورزش به عنوان نردبانی برای تصدی پست‌های دیگر بهره می‌بردند.

گودرزی اضافه کرد: البته در این دوره تلاش کردیم تا درآمدها را افزایش دهیم و حدود 60 درصد افزایش حقوق در این زمینه داشتیم. گاهی اعتبارات جدید به ما نمی دهند و به ما می‌گویند چون شما تخلف کرده‌اید این پرداخت‌ها صورت نمی گیرد.

او همچنین بر شروع نکردن پروژه‌ های جدید تا اتمام پروژه‌های قبلی تاکید کرد و افزود: من از همه می‌خواهم که زیر بار پروژه‌ جدید نروند. ما تعداد زیادی پروژه‌ نیمه تمام در کشور داریم که باید آنها را به اتمام برسانیم. به یاد دارم که در یکی از شهرها پروژه‌ ای متعلق به 24 سال قبل است و هنوز هم نیمه کاره مانده است. دولت قبل علاقه جدیدی به کلنگ زنی داشت و حال باید ببینیم با این شرایط اقتصادی چطور می‌توانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در برابر فشار احتمالی سازمان‌های دیگر مقاومت کنید و هیچ پروژه‌ دیگری را در دست نگیرید. در حالی که سرانه ورزش تهران 33 سانتیمتر است در استان بوشهر و در یک روستا با 10 خانوار شاهد یک سالن ورزشی و یک زمین چمن بودیم که پیش از این ساخته شده بود و کسی از آن در حال حاضر استفاده نمی‌کند. نباید به این شکل میلیاردها تومان هزینه شود. اگر در رونق باشیم اشکالی ندارد که برای روستاهای خود با تعداد خانوارهای کم هزینه کنیم ، اما در حال حاضر باید بر اساس تراکم جمعیت برای بخش‌های مختلف اماکن ورزشی را در نظر بگیریم.

گودرزی ادامه داد: چرا باید در شهرهای پر جمعیت ما جوانان سر کوچه‌ها بایستند، ولی در مناطق کم جمعیت شاهد ساخت اماکن ورزشی باشیم؟ به این می‌گویند پوپولیسم. چرا باید در جامعه ما نسبت به ضعف وزارت ورزش و جوانان بی انگیزگی وجود داشته باشد؟ متاسفانه فرهنگ سازمانی در وزارت ورزش و جوانان تنزل کرده و یا گاهی از ابتدا وجود نداشته است. چرا باید حدود 155 نماینده مجلس شورای اسلامی ما در فدراسیون‌های ورزشی به فعالیت بپردازند؟

مگر این همه کار در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد؟ در حالی که می‌توانیم به جای این 155 نماینده مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همین تعداد از افراد تحصیلکرده با درجه دکترا یا فوق لیسانس در رشته‌های تربیت بدنی باشیم.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این که گاهی وقتی چنین حرف‌هایی از سوی من بیان می‌شود، می‌گویند که دیدگاه تندی دارم، خاطر نشان کرد: نه! این حرف دل اهالی ورزش است که من بیان می‌کنم. متاسفانه گاهی آنهایی که از بیرون وارد عرصه ورزش شده‌اند حریف‌تر و طلبکارانه‌تر برخورد کرده‌اند. برخی نیز به خاطر انگیزه‌های مالی افرادی را به این عرصه وارد می‌کنند می‌توانند از این افراد به عنوان یک خیر بهره ببرند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره امنیت شغلی مدیران ورزشی نیز تصریح کرد: باید در یک چارچوب مشخص و قانونمند حرکت کنیم که مشکلی به وجود نیاید. هر جا که مدیران در دفاع از حق وزارت ورزش و جوانان مشکلی داشته باشند ما باید از آنها دفاع کنیم.

او همچنین به مساله اشتغال ورزشکاران در نهادهای مختلف اشاره کرد و ادامه داد: بدین منظور یک لایحه‌ای را تدوین کرده‌ایم تا برای قهرمانان ورزشی اشتغالزایی کنیم. البته این موضوع دچار برخی مشکلات است. برای مثال بیشتر سازمان‌ها و نهادها می‌گویند که این قهرمانان ورزشی زمان بسیار کمی را در سر کار خود حضور دارند و برای مثال به من گفته شد که یکی از قهرمانان ورزشی که در یک نهاد مشغول به کار است، حدود 20 سال است که سر کار نیامده ولی حقوق خود را دریافت می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: اگر کسی شاغل است باید در مجموعه کار کند. به کارگیری قهرمانان در مشاغل مختلف امر پسندیده‌ای است به شرط این که این قهرمانان نیز در مجموعه فعالیت‌های خود حضور داشته باشند.

گودرزی همچنین به همراهی فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و اضافه کرد: خو‌شبختا‌نه بیشتر فدراسیون‌ها به همراه وزارت ورزش و جوانان هستند و به آن تعدادی که با ما همراه نیستند توصیه می‌کنم با وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده منتخب مردم همکاری و همیاری کنند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد بحث‌های تملک اموال و سندها در استان‌های مختلف نیز گفت: امیر رضا خادم در این رابطه نامه‌ای را نوشته‌ و احتمالا قرار است مبلغ 9 میلیارد تومان برای تملک اموال و سندها در استان ها در نظر گرفته شود. با این حال باز هم تاکید می‌کنم که هیچ گونه ساخت و ساز جدیدی را تا به اتمام رساندن پروژه‌ های قبلی انجام ندهید.

گودرزی در ادامه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا توسعه و تقویت را در تمام بخش‌های وزارت ورزش و جوانان شاهد باشیم و همچنین شان وزارتخانه را حفظ کنیم. تلاش‌ها باید در راستای آوردن ورزش از حاشیه به متن زندگی مردم باشد و مردم به این سطح برسند که ورزش مانند آب، نان و سلامتی برای آنها اهمیت دارد. ورزش باید از فوق برنامه در بیاید و در متن زندگی مردم حضور داشته باشد.

او در ادامه صحبت‌های خود درخواستی را از رسانه‌ها مبنی بر توجه نکردن به مطالب بی ارزش داشت و گفت: من از رسانه‌ها می‌خواهم که به موضوعات بی ارزش توجهی نکنند. رسانه‌ها از ما آمار بخواهند که چه تعداد افراد در جامعه ورزش می‌کنند و این رقم در زمان حضور ما چه میزان افزایش پیدا کرده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: چرا باید وقتی از در یک نشست بیرون می‌روم بلافاصله از من می پرسند که آخرین وضعیت آبی و قرمز چه شد؟ تو را به خدا این مسائل را رها کنید. آیا تمام ورزش ما این مسائل است؟ در حال حاضر شش ماه است که خوراک برنامه رسانه‌ها خصوصی سازی این دو باشگاه شده است. رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ جامعه را با نگاهی نو تغییر دهند. متاسفانه مسائل و آسیب‌های زیادی در زمینه ورزش وجود داشته و همیشه شاهد تاختن و تخریب‌ها در این حوزه بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، او به حضور قهرمانان ورزشی در میادین بین‌المللی اشاره کرد و گفت: برای این که در عرصه جهانی بفهمند که ما افکار روشنی داریم و دارای فرهنگ غنی هستیم و افکاری به مانند داعشی‌ها نداریم ورزش بهترین معرف کشور ما است و باید تلاش کنیم تا این عنصر را تقویت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
چون قحط الرجال است. برای خاطر خدا خدمت می کنند و سوء استفاده و اختاس اصلا بین اینها وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
اينها براى دخالت تو كارى نماينده شدند،نياز مالى دارند،از هر پستى مقدارى حقوق بگيرند،خرج ويلا،زن وبجه ومسافرت تكرارى بخارج خانواده در مياد،سواد اين نماينده ها تو چه زمينه اى است،كار اصلى را احسنت كفتن است درست انجام بدهند،كافى است،تو كشور قانون باشه كه اقايان تصويب كنند،اينجورى نمىشه،
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین