کد خبر: ۲۸۷۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

چرا پایداری‌ها از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنند؟

مثل حرکت موج، اوج می‌گیرد و فروکش می‌کند. حمایت پایداری‌ها از احمدی‌نژاد یک روز علنی و هویداست و روز دیگر فروکش می‌کند. فروکشش البته برای تجدید قوا در لایه‌های پایین‌تر است. از عیان و نهان اما پیداست که پایداری‌ها خیال دست برداشتن از احمدی‌نژاد را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «جمهوریت» با این مقدمه نوشت: گفت‌وگوی تلویزیونی حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در رسانه ملی در روزهای اخیر، روایت وی از 11 روز خانه‌نشینی و تقلیل اختلاف اصولگرایان با احمدی‌نژاد به اختلاف لاریجانی و احمدی‌نژاد، نشان از آغاز یک فراز جدی برای حمایت از بازگشت وی است.

جریانی سیاسی که مرد شماره یک آن در انتخابات ریاست جمهوری 92 تایید صلاحیت نشد و به ‌گزینه‌ای قناعت کرد که بسیاری معتقدند عملکرد این جریان سیاسی سبب تفرقه اصولگرایی و شکست در انتخابات ریاست جمهوری شد، به خوبی می‌داند که بدون شانتاژهای سیاسی احمدی‌نژاد و اعضایش حرفی برای زدن ندارد و چاره‌ای جز اینکه باید در زیر چتر اصولگرایی بدون ادعای اصولگراتر از سایر اصولگرایان بودن رفتار خود را اصلاح کند.

حالا اما پایداری با گذر از انتخابات 92 به خوبی می‌دانند که بدون احمدی‌نژاد و ادبیات و رفتارهای بالماسکه‌ای، جایی در صحنه سیاسی ندارند و حسرت‌وار، افول شاه‌ستاره خود را تماشا می‌کنند و از هیچ کوششی برای بالا برگرداندن وی دریغ نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه و از نزدیکان سابق آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تلاش جریان پایداری برای تطهیر احمدی‌نژاد و ایجاد شرایط مساعد برای بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت می‌گوید: عده‌ای در روزهای اخیر برای بازگرداندن احمدی‌نژاد صحبت‌هایی را مطرح و سعی کرده‌اند وی را از تمامی رفتارهای فراقانونی که در دوران ریاست جمهوری‌اش داشته تبرئه کنند.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی همچنین می‌گوید: از دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران مسائل سیاسی، جریان سیاسی حامی و نزدیک به آقای احمدی‌نژاد دارای روحیات جنجالی و خاصی است که دلیل طرفداری آنها از این شخص نیز همین روحیات جنجالی است.

غرویان در تشریح روحیات این جریان سیاسی اظهار می‌کند: این افراد اهل تشنج و جنجال هستند و در فعالیت‌های سیاسی نیز شخصیت و هویت سیاسی خود را در درگیری و بگم و بگم و منازعات و کشمکش‌ها می‌بینند. نوع نگاه این افراد به دین و مسائل دینی نیز به همین شکل است. دائما این افراد این نوع تفکر را دارند که دین را در بگیر و ببند و خشونت و زدن و گرفتن و زندان کردن و برخورد می‌بینند و از اساس، شریعت را در چهره‌ای عصبانی تفسیر و تعبیر می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: هیچ کس از یاد نمی‌برد که رئیس‌جمهور سابق روزی که در مجلس آن حرکات زشت را انجام داد، مقام معظم رهبری فرمودند که این حرکت خلاف قانون، شرع و اخلاق است و با این تعبیر رهبری، دیگر حجت بر اصولگرایان تمام است.

مدرس پیشین موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه اصولگرایی هیچ معیاری بالاتر از نظر رهبری ندارد، تاکید می‌کند: فکر نمی‌کنم اصولگرایانی که مصداق پیرو ولایت فقیه باشند و ولایت را لقلقه زبان ندانند بلکه فقط از قلب و در عمل ولایتمدار باشند، تمایلی به بازگشت جریان دولت سابق داشته باشند.

غرویان خاطرنشان می‌کند: بحث اینکه آقای احمدی‌نژاد یا لاریجانی درگیری شخصی داشتند، حرفی کودکانه بود و هیچ تحلیل‌گری با عقل سلیم چنین چیزی را تایید نمی‌کند. این پاک کردن صورت مساله است.

وی در تشریح دلایل تلاش جبهه پایداری برای بازگرداندن احمدی‌نژاد به صحنه سیاسی ابراز عقیده می‌کند: افرادی که چنین طیف فکری دارند به دنبال چهره‌ای می‌گردند که با این مفاهیم منطبق باشد و این روحیات را داشته باشد و آقای احمدی‌نژاد روحیه تنش‌زا و آشوب‌ساز مد نظر این جریان سیاسی را دارد.

این استاد حوزه در این‌باره ادامه می‌دهد: آقای احمدی‌نژاد حتی یک سفر به ترکیه می‌رود و جلسه‌اش مشتنج می‌شود. این مسائل را یک روانشناس و تحلیل‌گر سیاسی به خوبی درک می‌کند.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح تاکید می‌کند: این گروه به دنبال احمدی‌نژاد است چرا که وی را با این روانشناسی خاص قبول دارد که می‌تواند چنین موج‌هایی ایجاد کند.

وی تصریح می‌کند: چهره آقای احمدی‌نژاد از این نظر ابزار خوبی است که می‌تواند فضای زد و خورد و منازعه را در جامعه ایجاد کند.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی تاکید می‌کند: این مسائل اصلی‌ترین دلایل برای تلاش این جریان سیاسی جهت بازگرداندن احمدی‌نژاد است چرا که آقای احمدی‌نژاد تئوریسین یا اندیشمند نیست بلکه فقط شخصیت خاصی دارد که از بعد روانشناختی به عنوان ابزار از وی به نفع این جریان سیاسی استفاده می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین