کد خبر: ۲۸۸۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷

جان بولتون: توافق هسته ای یعنی تسلیم شدن مقابل ایران

سفیرسابق آمریکا در سازمان ملل متحد توافقنامه ی هسته ای احتمالی با ایران را تسلیم بی سابقه خواند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی هیل در گزارشی به قلم مارک هنش نوشت: جان بولتون توافق با ایران را تسلیم بی سابقه خواند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد روز شنبه گفت باراک اوباما درمذاکره با ایران درباره ی برنامه ی تسلیحات هسته ای این کشور ، درحال گفتگو درباره ی یک تسلیم بی سابقه است.

جان بولتون در اجلاس اقدام امنیت ملی کارولینای جنوبی در سخنانی گفت:این توافقنامه اساسا ناقص است. واقعا هیچ توافقی با ایران وجود ندارد که من به آن اعتماد کنم. رژیم ایران رژیمی است که مصمم به داشتن تسلیحات هسته ای است و این توافق چنین چیزی را تقدیم ایران خواهد کرد.

این گزارش می افزاید: دولت باراک اوباما امیدوار است که ایران در ازای برداشته شدن تحریم ها برضد این کشور، اقدام به کند کردن یا متوقف کردن تحقیق درباره ی تسلیحات هسته ای خود بکند. انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه درحال کمک کردن به تلاش های آمریکا برای معامله با ایران هستند. دو طرف هفته ی آینده ی میلادی ؛ گفتگوها را در شهر لوزان سوئیس از سر خواهند گرفت.

جنجال زیادی بر سر نامه ی سرگشاده ی روز دوشنبه ی جمهوریخواهان به سران ایران به وجود آمده است.

در این نامه تاکید شده است که کنگره ی آمریکا هرگونه توافق با ایران را که رضایت بخش نداند باطل خواهد کرد. این نامه به امضای چهل و هفت سناتور جمهوریخواه رسیده است.

باراک اوباما روز جمعه گفت به جای امضا کنندگان خجل شده است. این اقدام سناتورها باعث شد تا در رسانه های مجازی صفحه ای با عنوان چهل و هفت خائن ایجاد شود.

جان بولتون روز شنبه واکنش باراک اوباما به نامه ی سناتورها را واکنشی ناموجه توصیف کرد. وی گفت که سناتورها خائن نیستند بلکه قانونگذارانی هستند که به دفاع از قانون اساسی برخاسته
اند.

وی افزود:رئیس جمهور آمریکا ایران را نوازش می کند و به علت این توافقنامه به هموطنان خود و نزدیک ترین همپیمانان ما حمله می کند. خطری که ما امیدواریم از آن اجتناب کنیم اکنون قریب الوقوع شده است. این فقط نمونه ای است که نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا به فکر امنیت ملی آمریکا نیست.

نشریه هیل افزود:آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران روز پنج شنبه این نامه را خنجری از پشت توصیف کرده بود. سناتور تام کاتون که عامل نگارش این نامه بود روز سه شنبه از رژیم آیت الله انتقاد کرده بود.

سناتور کاتون به شبکه ی ام اس ان بی سی گفته بود آنها به مدت سی و پنج سال است که آمریکایی ها را کشته اند، آنها اقدام به کشتن صدها نیروی نظامی در عراق کردند و اکنون کنترل پنج پایتخت در خاورمیانه را در دست دارند. آنها کسانی جز تندروها در ایران نیستند. اگر آنها همه ی این کارها را بدون تسلیحات هسته ای انجام می دهند تصور کنید که اگر تسلیحات داشته باشند چه خواهند کرد.

جان بولتون روز شنبه گفت اشتیاق دولت اوباما برای یک توافق هسته ای با ایران باعث خواهد شد که مسیر تهران به سمت تسلیحات هسته ای باز باشد. وی گفت رای دهندگان آمریکایی از این رو باید در انتخابات سال دوهزار و شانزده موضوع امنیت ملی را به موضوع اصلی انتخابات تبدیل کنند

جان بولتون گفت:بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید نشسته است. به خاطر م که شده نباید در سال دوهزار و شانزده این اشتباه را تکرار کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین