کد خبر: ۲۸۸۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

عکس/ ارتباط وایکنیگ‌های سوئد با خلافت عباسی؟

انتشار خبر پیدا شدن "انگشتی" مزین به نشان "الله" مربوط به زنی وایکینگ در قرن نهم میلادی در سوئد بازتاب زیادی را شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بین‌المللی داشته است. روزنامه "واشنگتن پست برای پاسخ دادن به چرایی یافت این انگشتر و ارتباط احتمالی وایکینگ‌ها با جهان اسلام گزارشی را منتشر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خرداد، واشنگتن پست با اشاره به عجیب بودن یافته شدن این انگشتر می نویسد: "این حلقه در یک گور متعلق به وایکینگ‌ها یک مرکز تجاری تاریخی در سوئد کنونی یافت شده است. حلقه در دستان زنی وایکینگی بوده که در قرن نهم میلادی زندگی می‌کرده است. این انگشتر اکنون توسط "استولپ" باستان‌شناس معروف سوئدی یافت شده است. برای روی سنگ این انگشتر واژه "برای الله" حک شده است. زنی که حلقه در دستش بوده لباس اسکاندیناویایی داشته است. اکنون بررسی‌های دانشگاه استکهلم در این باره که چگونه این حلقه در آن منطقه وجود داشته انجام شده است. نتایج این بررسی که در نشریه تخصصی "اسکنینگ" منتشر شده نشان می‌دهد که سنگ این انگشتر مربوط به مناطق خاورمیانه بوده و از همین روی حضور آن در سوئد کنونی شگفت‌انگیز است."

واشنگتن پست با گمانه‌زنی در مورد چگونگی رسیدن حلقه به آن منطقه می نویسد:" این موضوع نشان می‌دهد که ارتباطاتی میان جامعه وایکینگ‌ها و خلافت عباسی در آن دوران وجود داشته است که کنترل خاورمیانه و شمال آفریقا را در دست داشت. بعید نیست آن زن یا خویشاوندان او از مناطق تحت کنترل عباسیان دیدار کرده بودند یا آن که تبارشان به مناطق تحت تسلط آنان برمی‌گشته است."

واشنگتن پست در پایان اشاره می‌کند که "فرحت حسین" یکی از مورخان در مصاحبه با روزنامه نشنال چاپ ابوظبی در سال 2008 گفته بود که اسکاندیناویایی‌ها بیش از طلا به نقره علاقه داشتند و دوست داشته اند تا با نقره به خاک سپرده شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین