کد خبر: ۲۹۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

فراخوان افراد متولد 1355 تا 1376 به سربازی

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه ای، تمام مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال های 1355 تا 1376 را برای انجام خدمت دوره ضرورت فراخواند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: تمام مشمولان متولد سال های 1355 تا 1376 که به سن مشمولیت رسیده اند برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی یا انجام خدمت دوره ضرورت، نسبت به معرفی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: برابر ماده یک قانون خدمت وظیفه عمومی، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، جان و مال و ناموس مردم، وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است همچنین برابر ماده دو این قانون، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که آن ماه به سن 18 سال تمام می رسد مشمول خدمت وظیفه عمومی تلقی شده و در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی قرار می گیرد.

بر اساس این اطلاعیه، مشمولان موظفند ظرف مدت حداکثر شش ماه پس از ورود به سن مشمولیت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کرده و خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) و مشمولان مقیم خارج از کشور نیز خود را از طریق نزدیک ترین نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران به محل اقامت، معرفی کنند.

همچنین این سازمان به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی که در حین تحصیل به سن مشمولیت (18 سالگی تمام ) می رسند، اعلام کرد این افراد باید از طریق مراکز آموزشی مربوطه، درخواست معافیت تحصیلی کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: مشمولانی که برای رسیدگی یا اعزام به خدمت احضار می شوند، چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی غایب شناخته می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین