کد خبر: ۲۹۱۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

دومین نشست از سلسله جلسات "بررسی ژانرهای سینمایی" که از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برگزار می‌شود به شنبه 29 فروردین موکول شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سلسله نشست‌های "بررسی ژانرهای سینمایی" به مدیریت اسماعیل میهن دوست به ژانر وحشت اختصاص دارد.

در این جلسه که شنبه 29 فروردین ساعت 17 در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می‌شود، فیلم سینمایی "کابوس در خیابان الم" ساخته وس کریون به نمایش درمی آید و پس از نمایش با حضور حسن حسینی و میهن دوست نقد و بررسی می‌شود.

این فیلم محصول سال 1994 آمریکا است و در آن جانی دپ، جان ساکسون، رونی بلیکلی، هیتر لانگن کمپ و آماندا ویس به ایفای نقش می‌پردازند.

لازم به ذکر است قرار بود این فیلم شنبه 22 فروردین به نمایش دربیاید که این برنامه به هفته آینده موکول شد.

حضور اعضای انجمن منتقدان، اهالی رسانه و اعضای صنوف خانه سینما در این برنامه آزاد است.

فیلم کوتاه گچ آماده نمایش شد

فیلم کوتاه گچ به نویسندگی و کارگردانی محمدصادقی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد و محمدصادقی آماده نمایش شد.

این فیلم از تولیدات سال 93 دفتر مشهد است که بعد از طی مراحل تولیدات و پس‌تولید آماده نمایش شده است. فیلم کوتاه گچ، چهارمین فیلم محمدصادقی است که ماجرای آن در یک مدرسه می‌گذرد.

وی پیش از این فیلم‌های کوتاه «دوربین، مدرسه و چند روایت معتبر از کلاس سوم ب»، «کلاس منهای وقتی‌که هستی» و «ساعت تو هنوز یازده نشده؟» را کارگردانی کرده است.

گفتنی است داستانی فیلم کوتاه گچ در یک مدرسه ابتدایی روستایی و در زمان برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی آن مدرسه می‌گذرد.

به گزارش ایسنا، عوامل دیگر فیلم عبارت‌اند از مشاور کارگردان: ناصر ضمیری / تصویر: وحید بیوته / صدا: حسام موسوی / تدوین: سید مهدی حسینی مقدم، مهدی کوچکی / دستیاران کارگردان: علی صادقی – مرتضی ابراهیمی / مشاور بازیگردانی: حامد فرهی / مدیر تولید: حسن یگانه / منشی صحنه: لیدا صادقی / دستیاران تصویر: رامین ابراهیمی مقدم، محمد عدالتی / دستیار صدا: سجاد میرزاده / عکاس: حدیث خمر / طراح و مجری گریم: مهدی فارغ / مدیر تدارکات: علی زمانی/ بازیگران: سیدعباس حسینی، علی جعفری، امیر حسین کول، مهین نظری، علی موسیقیدان، محمد جلیلی و 81 دانش آموز مدرسه ولایت روستای اسماعیل آباد مشهد.

هیات داوری بخش داستانی و پویانمایی جشنواره «سماء» معرفی شدند

اعضای هیات داوری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» در بخش ملی داستانی و پویانمایی معرفی شدند.

علیرضا رضاداد، ابوالفضل جلیلی و بهرام عظیمی به عنوان داوران بخش ملی داستانی و پویانمایی معرفی شدند و قرار است از میان آثار مورد تایید هیات انتخاب، برترین ها را مورد داوری قرار دهند.

در بخش ملی داستانی 58 فیلم توسط هیات انتخاب به داوران این بخش معرفی شده است. همچنین در حوزه پویانمایی نیز 20 فیلم به مرحله داوری رسید.

علیرضا رضاداد متولد 1338 در شهر تهران و دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی است. در کارنامه حرفه‌ای رضاداد مسئولیت‌هایی چون مدیر کل تولید، طرح و برنامه و قائم مقام شبکه 2 سیما، معاونت تولید مرکز سیما فیلم، مدیر کل تولید سیما، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، 4 دوره دبیری جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، دبیرسومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، مجری طرح فیلم «محمد رسول‌الله» به چشم می‌خورد.

این مدیر سینمایی علاوه بر دبیری دوره های متوالی جشنواره فیلم فجر، هم اکنون به عنوان دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر فعالیت می کند.

بهرام عظیمی متولد 1345 در تهران و کارگردان پویانمایی، فیلمنامه‌نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتوریست است.

بهرام عظیمی مجموعه های بسیاری از داستان های آموزشی در حوزه شهروندی کارگردانی کرده است که معروف ترین آثار در این حوزه مجموعه پویانمایی «سیا ساکتی» است. همچنین فیلم سینمایی «تهران 1500» نیز از مجموعه فعالیت های عظیمی به عنوان کارگردان است.

ابوالفضل جلیلی متولد 1336 در ساوه و فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم های کوتاه آغاز کرد و فیلم های معروفی چون «گال»، «دت یعنی دختر»، «دان»، «قصه های کیش» را در کارنامه کاری خود دارد.

«روباه» افخمی فیلم افتتاحیه جشنواره «سماء» شد

فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» نمایش داده می شود.

فیلم سینمایی «روباه» جدیدترین اثر بهروز افخمی که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه «سماء» در تاریخ 22 فروردین ماه نمایش داده می شود.

همچنین در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم «سماء» از کتاب «عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی» که در موسسه فرهنگی و هنری آوینی چاپ شده به همراه تندیس جشنواره فیلم کوتاه «سماء»، رونمایی می شود.

مراسم افتتاح جشنواره فیلم «سماء» در تاریخ 22 فروردین ماه ساعت 17 در سینما فلسطین برگزار می شود.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» با موضوع «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» از تاریخ 22 تا 27 فروردین ماه به دبیری مجتبی امینی در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

نمایش "جادوگرکوچولو" به نویسندگی هادی حسنعلی و کارگردانی فریبا دلیری ۱۹فروردین با حضور دکتر ایرج ایمانی، سپیده خلیلی و بهزاد خداویسی افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش جادوگرکوچولو نوشته هادی حسنعلی و با کارگردانی فریبا دلیری چهارشنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۹:30 با حضور دکتر ایرج ایمانی(رئیس دانشگاه علمی و کاربردی واحد 38)، سپیده خلیلی(مترجم داستان جادوگرکوچولو) و بهزاد خداویسی (بازیگر و کارگردان) در تالار هنر افتتاح می‌شود.

سپس حاضران به تماشای این نمایش خواهند نشست.

هادی حسنعلی نمایشنامه این اثر را بر اساس برداشتی آزاد از قصه "جادگرکوچولو" اثر اوتفرید پرویسلر ترجمه سپیده خلیلی نوشته است.

آرش صادقیان حقیقی، فاطمه خدابنده‌لو، هادی حسنعلی،آرین ناصری، شیرین کاشفی،احسان سامانی‌منش، لی‌لی قربانعلی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

همچنین سایر عوامل عبارتند از: سعید ناصری‌مهر(مدیر تولید)،مهدی نیک‌روش(طراح صحنه)،طراح لباس،گریم و ماسک (فریبا دلیری)، شیدا صفوی(طراح

و ساخت عروسک)،طاهره صالحی،محبوبه سجادی،سهیلا گلپایگانی، فریناز داداشیان(دوخت لباس)،رامین بهادری(ساخت انیمیشن)، محسن مسموعی(طراح پوستر

و بروشور)، حمیدرضا شجاعی(آهنگساز)،هادی حسنعلی(شاعر شعر «من اومدم» براساس شعری از پیوند فرهادی)،پانیذ شهرستانی(خواننده)،علی محمدی(دستیار و

اپراتور)،رضا بلوکات، سالار حسینی‌فر،سجاد آقابابایی،نرگس میثاقیان (ساخت دکور)،سجاد آقابابایی(مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات)، سحر صنیعی(مشاور رسانه‌ای)،آزاده مسیح‌زاده (عکاس)،علی‌اشرف سماعی(طراح نور)، بهروز کاشی‌ساز و امیر شاهرخی(استودیو آوای نسیم دریا).

این نمایش کاری از گروه نمایش "چالیک" برای گروه سنی کودک و نوجوان است.

نمایش "جادوگرکوچولو" به نویسندگی هادی حسنعلی و به کارگردانی فریبا دلیری از ۱۹ فروردین تا اواخر اردیبهشت هر روز جز شنبه‌ها ساعت۳۰ : ۱۹ در

تالار هنر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی،خیابان ورزنده روی صحنه می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین