کد خبر: ۲۹۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

ظریف: حمله نظامی و تخریب زیرساخت‌ها در یمن نمی تواند کمک کننده باشد

وزیر امورخارجه با یادآوری وضعیت نابسامان یمن و آخرین تحولات در منطقه گفت: حمله نظامی، بمباران و تخریب زیر ساخت ها نمی تواند کمک کننده در این کشور باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف که به کشور پاکستان سفر کرد با ایاز صادق رییس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

وی با یادآوری روابط گرم مردم ایران و پاکستان، دغدغه های مشترک دو کشور در منطقه را تروریسم افراط گرایی قاچاق و مواد مخدر برشمرد.

وزیر امور خارجه همچنین از مواضع پاکستان در موضوع هسته ای ایران تقدیر کرد.

ظریف در این دیدار سلام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را به رییس مجلس ملی پاکستان ابلاغ کرد.



**راه حل مناسب برای بحران یمن گفت و گو و مذاکره است

رییس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار بر ضرورت همکاری دو کشور در مبارزه با داعش تروریسم و قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشکلات منطقه ای قطعا توسط کشورهای منطقه قابل حل و فصل است بنابراین نیازمند همکاری ها و رایزنی های بیشتر در میان کشورهای منطقه هستیم. 

ایاز صادق اظهار داشت: تفرقه میان مسلمانان تنها در خدمت دشمنان اسلام است و باید در جهت ایجاد وحدت در میان آنان تلاش کرد.

وی ادامه داد: باور دارم ایران و پاکستان می توانند نقش عمده ای در حل و فصل مشکلات منطقه ای بازی کنند. 

رییس مجلس ملی پاکستان به تحولات اخیر یمن اشاره و تاکید کرد: باید تمامی طرف ها را به میز مذاکره دعوت کنیم و راه حل مناسب را از طریق گفتگو و مذاکره بیابیم. 

ایاز صادق در زمینه روابط دو جانبه پارلمانی نیز خواستار افزایش رایزنی ها شد و تاکید کرد: تمامی نمایندگان مجلس پاکستان صرف نظر از سلیقه و گرایش های داخلی خواستار بهترین رابطه با کشور برادر دوست و همسایه، ایران هستند.

ظریف در جریان سفر دور روزه خود به اسلام آباد،با مقامات این کشور شامل محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش، ایاز صادق رییس مجلس ملی، رضا ربانی رییس مجلس سنا و سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر در امور خارجی و امنیت ملی پاکستان دیدار کرد.

وی در این دیدارها ضمن گفت و گو درباره موضوع های دوجانبه، بر ضرورت عدم دخالت کشورها در مساله یمن تاکید و اعلام کرد که ایران خواستار آتش بس فوری در یمن، ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشور، انجام گفت و گو میان گروه های یمنی و تشکیل دولت فراگیر مورد قبول مردم این کشور است.

وزیر امور خارجه عصر روز گذشته بعد از دیدار با رییس مجلس ملی پاکستان، اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین