کد خبر: ۲۹۱۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

واکنش ایران به اظهارات وزیرخارجه عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات غیر دقیق وزیر خارجه عربستان سعودی و مردود دانستن اتهام دخالت کشورمان در یمن اظهار داشت : مقام سعودی در حالی از مداخله در امور یمن صحبت می‌کند که بیش از دو هفته است نیروهای نظامی این کشور با هدف قرار دادن زیر ساخت‌ها و مراکز مسکونی یمن ، صدها نفر از مردم بی‌گناه و کودکان و زنان این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات غیر دقیق وزیر خارجه عربستان سعودی و مردود دانستن اتهام دخالت کشورمان در یمن اظهار داشت: مقام سعودی در حالی از مداخله در امور یمن صحبت می کند که بیش از دو هفته است نیروهای نظامی این کشور با زیر پا گذاشتن قوانین و موازین شناخته شده بین المللی با هدف قرار دادن زیر ساخت ها و مراکز مسکونی یمن ، صدها نفر از مردم بی گناه و کودکان و زنان این کشور را به خاک و خون کشیده اند و حاضر به شنیدن درخواستهای مشروع بین المللی برای توقف جنگ علیه یک کشور و ملت بی دفاع نیستند.

افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس مواضع اصولی خود ضمن درخواست توقف هرگونه عملیات نظامی علیه یمن بر ارسال سریع کمک های انسان دوستانه شامل کمک های دارویی ، غذایی تأکید دارد . 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان ساخت: یمن کشوری مستقل و دارای مردمی فهیم و هوشمند بوده و هیچ کشوری را مسئول امور کشورشان نمی دانند . 
 
وی با تأکید بر اینکه استمرار حملات نظامی نه تنها مشکلات یمن را حل نکرده ، بلکه آن را پیچیده تر خواهد کرد، اضافه نمود: راهکار سیاسی و گفتگوی یمنی – یمنی با مشارکت همه احزاب ، گروه ها و جریان های سیاسی – اجتماعی و تشکیل حکومت وحدت ملی تنها راه حل عبور از بحران جاری و جلوگیری از کشته شدن انسانهای بی گناه می‌باشد.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین