کد خبر: ۲۹۳۰۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

سپاه در انتخابات مجلس از هیچ حزبی حمایت نمی‌کند

فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی از هیچ حزب سیاسی خاص حمایت نمی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار غلام عسگر کریمیان در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مولود انقلاب، در آغازین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد.

وی یکی از دلایل تشکیل سپاه پاسداران در اوایل انقلاب را ، نیاز کشور به پر کردن خلاهای امنیتی و انتظامی دانست و تصریح کرد: چارچوب و بدنه اصلی سازمان اطلاعات و امنیت نظام منحوس شاهنشاهی به دلیل جنایاتی که در حق مردم ایران انجام داده بود در همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، منحل شد.

وی افزود: با توجه به این خلاء انتظامی و امنیتی در کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دستور تاریخی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

کریمیان در ادامه بااشاره به توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از همان ابتدا، درصدد انحراف مردم از آرمان های انقلاب و ایجاد فاصله بین اقشار مردمی و نظام بود.

فرمانده سپاه عاشورا، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی(ره) یکی از مهم ترین نیاز های جامعه آن روز کشور اعلام کرد و افزود: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مهم ترین وظیفه سپاه پاسداران است و از زمان تشکیل، این نهاد مردمی در تمامی صحنه های مهم و حساس، علاوه بر وظایف ذاتی خود، اقدامات قابل توجه بسیار زیادی نیز انجام داده است.

وی جذب، آموزش و ساماندهی تمامی اقشار مردم را از دیگر وظایف سپاه پاسداران دانست و گفت: سپاه در دوران دفاع مقدس نیز با استفاده حداکثری از توان مردم و آموزش آنان، پیروز جنگ تمام عیار دشمنان و بدخواهان نظام علیه جمهوری اسلامی ایران و آرمان های انقلاب شد.

به گزارش ایسنا، کریمیان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در دوران انقلاب اسلامی و هم در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن ، شهدای بسیاری را تقدیم آرمان های انقلاب کرده است و به جرات می گوییم که این شهداء با آگاهی تمام و به صورت هدفمند وارد عرصه مبارزه با دشمنان شده و با ایادی داخلی و خارجی استکبار جهانی، مقابله کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت های سازندگی سپاه در سال های گذشته ادامه داد: همزمان با دولت سازندگی ، قرارگاه خاتم الانبیاء و چندین قرارگاه فرعی در استان های کشور برگزار شد که با فعالیت چنین نهادهایی، شاهد کاهش محرومیت و افزایش امکانات در بسیاری از نقاط کشور بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر خلاف تصور بعضی‌ها و بر خلاف تصمیمات دشمن که می خواهد سپاه را یک نیروی صرفا نظامی معرفی کند، این نهاد صرفا نظامی نیست و خود را در داخل پادگان ها محصور نکرده است و در تمامی حوزه های مربوط به جنگ نرم و سایر عرصه های مهم حضور فعال دارد.

کریمیان تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گوش به فرمان ولایت است و در تمامی عرصه های حساس و مهم کشور، آماده انجام ماموریت های واگذاری است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره این‌که به فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منحصر و محدود در محدوده جغرافیایی کشور نیست افزود: کمک های سپاه به برخی کشورهای منطقه، فقط کمک و حمایت های مستشاری بوده است.

وی افزود: تعدادی از شهدایی که سپاه در خارج از مرزهای ایران تقدیم اسلام کرده است، افرادی بوده اند که با عنوان ارائه خدمات مستشاری و آموزش های نظامی در آن منطقه حضور داشته اند.

وی ادامه داد: طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله)، جمهوری اسلامی ایران از هر کشوری که با استکبار جهانی و به ویژه مقابله با رژیم صهیونیستی فعالیت کند حمایت مستشاری می کند.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: توان نظامی و دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر سه حوزه نظامی افزایش پیدا کرده است و در صورت کوچکترین حرکت نظامی دشمنان به ایران، پاسخی دندان شکن به اقدامات احمقانه آنان خواهیم داد.

کریمیان در ادامه سخنان خود با ارائه تحلیل از وضعیت منطقه خاورمیانه گفت: هیچ یک از کشورهای همسایه و حتی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران، توان و جرات حمله نظامی را ندارند.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه در اولویت اهداف سپاه و نیروهای مسلح است، ولی اگر هر کشوری، کوچکترین تجاوز به جمهوری اسلامی را داشته باشد با مشت آهنین نیروهای نظامی و مردم مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم حمایت سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح از جریان و احزاب سیاسی خاص گفت: در انتخابات امسال نیز، ما از هیچ حزب سیاسی خاصی حمایت نمی کنیم.

کریمیان تصریح کرد: وظیفه ما در انتخابات امسال همانند سال‌های گذشته، تامین امنیت، افزایش آگاه سازی مردم و بصیرت افزایی و همچنین افزایش درصد مشارکت مردم است و تلاش می کنیم تا وحدت بین تمامی اقشار جامعه را افزایش دهیم.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: در سال های گذشته به دلایل متعددی و همچون کمبود اعتبارات تخصیصی به حوزه عمرانی، شاهد حرکت کند فعالیت‌های عمرانی بودیم، ولی امیدواریم امسال با افزایش اعتبارات این حوزه و تلاش بیش از پیش بسیج سازندگی استان، فعالیت‌های عمرانی افزایش یافته و پروژه های نیمه تمام تکمیل شود.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هیچ حزب سیاسی در انتخابات امسال حمایت نمی کند افزود: فعالیت گروه‌هایی همچون انصار حزب الله به سپاه ربطی ندارد؛ چرا که این گروه از هیچ لحاظی وابسته به سپاه پاسداران نیست.

وی ادامه داد: مدیریت عالی استان در خصوص فعالیت این گروه ها باید ابراز نظر کند، ولی نباید با فعالیت گروه‌هایی که واجد مجوز هستند برخورد کرد.

کریمیان تصریح کرد: اجازه سوء استفاده از امکانات و حتی آرم سپاه را به هیچ کسی نمی دهیم و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، به شدت و به صورت قانونی برخورد می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
تو که راست میگی
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
کی باید باور کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
در انتخابات ریاست جمهوری چطور؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین