کد خبر: ۲۹۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶

نقش تکنولوژی برای دستیابی به مناطق حادثه‌زده

در دهه های گذشته، پس از آنکه هر حادثه مقیاس بزرگی که در جهان روی می داد، مردم از سراسر جهان تلاش می کردند تا بار دیگر با آن نقطه از جهان که درگیر آن فاجعه است، ارتباط برقرار کنند و کمک های خود را روانه آن منطقه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
اکنون اما تکنولوژی و شبکه های اجتماعی همه چیز را دگرگون کرده اند و روش های فردی و سازمانی کمک رسانی به فجایع و بلایا را تغییر داده اند.

به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، به مدد تکنولوژی امروز دستیابی به مناطق حادثه زده سریعتر و آسانتر از گذشته شده و پروسه کمک رسانی و ترمیم به سرعت طی می شود.به طور مثال در پی حادثه اخیر در نپال، شرکت های تکنولوژی محور از طریق ساختن اپلیکیشن های متعدد تلاش کردند تا پیوند میان مردم جهان و مردم نپال را تقویت کنند و کمک رسانی بهتر صورت بگیرد.

دو کمپانی بزرگ فیسبوک و گوگل در صدر این شرکت ها، تلاش های بسیاری برای کمک به نپال کردند. آرجان واستا 27 ساله است و در نیویورک زندگی می کند. او حدود 20 دوست هندی دارد که در نپال زندگی می کنند و پس از این حادثه نگران سلامتی آنها است.

او پس از شنیدن حادثه به برنامه واتس اپ وارد شد تا با دیدن وضعیت دوستانش، بتواند تشخیص دهد که آیا آنها زنده اند یا خیر. به فاصله کوتاهی پس از آن ابزاری در فیسبوک فعال شد که بر اساس آن کاربران نپالی که در اثر زلزله سالم مانده اند را شناسائی می کرد. روز گذشته فیسبوک  پس از آن اعلام کرد که میلیون ها کاربر نپالی و هندی را یافته که از این حادثه جان سالم به در برده اند.

از طرف دیگر کمپانی گوگل با همکاری صلیب سرخ وظیفه دیگری را بر عهده گرفت. آنها نام افرادی که فیسبوک در اختیارشان قرار می داد را در یک پایگاه داده جمع می کرد و لیستی از وضعیت آنها تهیه کرد.

بر اساس این لیست، تا کنون هزار و 385 نفر طی این حادثه مفقود شده اند و 241 نفر زنده پیدا شده اند. این سایت به افراد اجازه جست و جوی افراد و اضافه کردن را می دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین