کد خبر: ۲۹۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - ۲۳:۲۹

عماد افروغ:حضور اعضای سپاه در دولت به نفع آنان نیست

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود: دولتی که از اخلاق دین‌مدار صحبت می‌کند، نمی‌تواند از ابزارهای غیراخلاقی استفاده کند وگرنه با ماکیاولیسم تفاوتی نخواهد داشت. طبق اصول ماکیاولیسم نیز هدف وسیله را توجیه می‌کند. 

افروغ اظهار داشت: همه باید سعه صدر داشته باشند و به نقدها توجه کنند. اگر در نقد حرف درستی بود از آن استفاده کنند. رییس کمیته فرهنگی فراکسیون اصولگرایان افزود: من در گذشته به نقد هر دولتی پرداخته‌ام. چه در زمان دولت هاشمی و چه خاتمی. الان هم در دولت احمدی‌نژاد به نقد می‌پردازم و معتقدم نقد سره را از ناسره جدا می‌کند. نقد، صرفا بیان مطالب منفی نیست. من در بسیاری مواقع از مواضع دولت حمایت کرده‌ام. 

نماینده تهران گفت: روشنفکر باید تلاش کند ایده‌هایش را اجتماعی کند. اگر بخواهد از نظر اجتماع پیروی کند، دیگر رسالتی برایش باقی نمی‌ماند. وی خود را «منتقد درون گفتمانی دولت» توصیف کرد و گفت: فرق منتقد بودن گفتمانی با درون‌گفتمانی این است که منتقد برون‌گفتمانی باور مشترک و مبانی مشترکی با فرد مورد انتقاد ندارد. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم توسعه نقد درون‌گفتمانی با اتکای مبانی انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر منتقد درون‌گفتمانی این کار را انجام ندهد، به نقد برون‌گفتمانی کشیده می‌شویم و عده‌ای می‌آیند و انتقاد می‌کنند که هیچ اعتقادی به مبانی انقلاب ندارند. 

افروغ به عضویت برخی اعضای سپاه در دولت اشاره کرد و گفت: من در زمان هاشمی هم گفتم که نباید سپاه را وارد قدرت اقتصادی کرد چون سپاه حافظ تاریخی ملت است و باید در مواقع مورد نیاز به داد ملت برسد. بنابراین خرج کردن اعضای سپاه در قدرت دولتی همسان خرج کردن آنها در قدرت اقتصادی است. 

وی افزود:‌ اگر ناکامی در این زمینه پیش آید، مردم آن ناکامی را به نام سپاه خواهند نوشت. سپاه ارگانی مردمی است. من حضور اعضای آن را در قدرت دولتی به نفع جمهوری اسلامی نمی‌دانم. 

افروغ همچنان در پاسخ به سئوال یک رسانه خارجی در مورد رابطه ایران با آمریکا و پرونده هسته‌ای گفت: علی‌القاعده ما هیچ مشکلی بالقوه برای برقراری ارتباط با آمریکا نداریم و آمریکا جزو تحریم‌شده‌های همیشگی ما نیست. امام گفتند تا زمانی که رابطه گرگ و میش برقرار است، رابطه نداشته باشیم. حال سئوال می‌کنم آیا رابطه واقعا گرگ و میش نیست؟ و آیا رابطه کاملا برابر است؟ آیا آ مریکا حق برابر برای مذاکره با ما قائل است؟ که مسلما این طور نیست و چون اینگونه نیست گفت‌وگو به ضرر ما تمام می‌شود. فقط برای اینکه از همان ابتدا طرف‌ها از فرصت‌های یکسان و مساوی برای گفت‌وگو برخوردار نیست، این شرط گفت‌وگو نیست. 

وی اظهار داشت: قرار هم نیست اگر کسی قدرت فیزیکی برتری دارد، فرصت را برای خودش نابرابر کند. حتی ما هم حق نداریم نسبت به کشورهای ضعیف‌تر از خودمان امتیاز ویژه برای گفت‌وگو برای خودمان قائل باشیم. چون این حالت است بنابراین نمی‌توان تن به این گفت‌وگو دارد. 

عضو ائتلاف آبادگران افزود: آمریکا شرایط ما را بپذیرد، مسایل بلوکه ما را حل کند، اموال و سرمایه‌های ما را آزاد کند و یک شرایط برابری را فراهم کند باید گفت‌وگو کنیم. ما اهل گفت‌وگو هستیم. ما منطق برتر را در گفت‌وگو داریم. 

وی اظهار داشت: ما می‌ توانیم در گفت‌وگو پیروز بیرون آییم اما به شرط اینکه شرایط، هژمونیک و نابرابر نباشد که آمریکا بخواهد سلطه خودش را به ما القا کند. 

وی در مورد بحث هسته‌ای تأکید کرد:‌ باید سر موضعمان بایستیم اما باید از اهرم‌های نرم‌افزارانه سیاسی فرهنگی و اقتصادی برای افزایش قدرت چانه‌زنی هسته‌ای مان استفاده کنیم و مسایل هسته‌ای را پشت درهای بسته دنبال نکنیم. صرفا آن را به یک امر به اصطلاح علمی و فن‌آورانه تقلیل ندهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین