کد خبر: ۳۰۲۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
در دیدارهیات پارلمانی مکزیک؛

ظریف: ریشه افراطی گری در خاورمیانه سیاست های رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه کشورمان ریشه افراط گرایی و تروریسم در خاورمیانه را سیاست های اشغالگرایانه امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و خواستار برخورد همه جانبه در چارچوب همکاری های بین المللی و منطقه ای با پدیده تروریسم و افراط گرایی شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف این مطلب را در دیدار خانم گابریلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک بیان کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حوزه های گسترده و متنوع همکاریهای دو کشور، از علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و پارلمانی با مکزیک خبر داد.

وی در همین رابطه زمینه های همکاری دو کشور در بخش های اقتصادی و تجاری را متنوع برشمرد و افزود :صنایع خودرو سازی، هوا فضا، محیط زیست ، نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر از جمله زمینه های همکاری می باشند که با تقویت ارتباط بخش های خصوصی دو کشور این همکاریها ، سرعت بیشتری می گیرند.

ظریف در ادامه ضمن اشاره به پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی در منطقه اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران پیش از اینها نسبت به شکل گیری و تقویت داعش و افراط گرایی در منطقه هشدار داده بود و در همین رابطه در سال 2013 ریاست محترم جمهوری پیشنهاد «جهان عاری از خشونت و افراط گرایی» را ارائه و این ابتکار طی قطعنامه ای در سازمان ملل به تصویب رسید.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به مشکل مشترک ایران و مکزیک در مبارزه با قاچاق مواد مخدر خواستار همکاری، مشورت و تبادل اطلاعات در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم و جنایات سازمان یافته بین دو کشور گردید.

خانم گابریلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا مکزیک نیز در این دیدار تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران برای مکزیک کشوری دوست و مهم است و مکزیک همواره بدنبال ارتقاء و تقویت روابط با جمهوری اسلامی می باشد و در همین راستا در نظر داریم همکاری های پارلمانی، منطقه ای و دوجانبه بین دو کشور را گسترش و ارتقاء بخشیم.

وی با اشاره به بحران های متعدد منطقه خاورمیانه، تنها راه برون رفت از بحران های منطقه ای را گفت وگو و مذاکره برشمرد و اظهار داشت : مکزیک از این رویکرد در مجامع بین المللی حمایت می نماید.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک ، ایران و مکزیک را بخاطر موقیعت های جغرافیایی ویژه با اهیمت توصیف کرد و بر اهمیت راهبردی تهران تاکید ورزید.

در این دیدار همچنین تعدادی از اعضای هیات مکزیکی نقطه نظرات خویش را در پیرامون مسائل مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ابراز داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین