کد خبر: ۳۰۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۰

بنیاد مستعضفان و پیام رهبری

آفتاب‌‌نیوز : با نگاهی به پیام مزبور، فرازهای مهم و راهگشای آن که باید نصب العین مدیران بنیاد و مهندس فروزنده قرار بگیرد به این شرح است:
1- کمک به ارتقای زندگی مادی، معنوی و فرهنگی مستضعفان و محرومان
2- اداره جامعه بهینه دارایی های تحت پوشش
3- حضور موثر در صحنه های اقتصادی در چارچوب سیاست های کلی نظام
4- اهتمام جدی در تجدید سازمان و به کارگیری بیش از پیش نیروهای لایق و امین.
5- خدمت شایسته و بایسته به محرومان و مستضعفان
آنچه از جانب رهبر انقلاب خطاب به مهندس فروزنده مورد تاکید قرار گرفته نشان از اهمیت و جایگاه والای این بنیاد در راستای محرومیت زدایی از محرومان و مستضعفان دارد که باید در راستای تحقق این اهداف چهره های لایق و امین به کار گرفته شوند تا بتوانند این مجموعه قوی و ثروتمند را با قاطعیت و سلامت به پیش هدایت کنند.
لذا این سوال مطرح است که آیا بنیاد در زمانی که نبض آن در دست مهندس فروزنده بوده در این راستا حرکت کرده و اصولا مدیران این مجموعه از ویژگی هایی برخودار بوده اند که مورد تاکید و توجه رهبری است؟
بنیاد در این سال ها نسبت به دوران محسن رفیقدوست تفاوت بسیاری کرده اما تمامی کسانی که از دور و نزدیک در جریان فعالیت های ان قرار دارند اعتراف می کنند که مدیران پیشین به مراتب قوی تر و کارآمدتر از کنونی ها بوده اند. ولی از آنجا که رفیقدوست یک چهره سیاسی بود مسایل بنیاد هم با مسایل و امور سیاسی آمیخته شده و در رسانه هایی که مخالف خط مشی و دیدگاه های سیاسی رفیقدوست بودند بزرگ نمایی می شد. اما در زمان مهندس فروزنده، تب و تاب مطبوعات فروکش کرده و خود او هم سعی کرد چهره ای غیر سیاسی از بنیاد ارائه دهد.
ولی سوال این است که آیا مجموعه توانسته در کمک رسانی و بهبود شرایط مستضعفان موفق باشد ئ اصولا گامی در این راستا بردارد یا این که فقط نام مستضعفان را یدک کشیده است؟
کمک بنیاد به این گروه در قالب معاونت محرومان صورت می گیرد که آن هم نتوانسته کار نامه قابل قبولی در این رابطه ارائه دهد در حالی که می توان به جرئت اعلام کرد در این ارتباط کمیته امداد به مراتب موفق تر عمل کرده است.
مشکل اصلی در این مجموعه مدیران میانی بنیاد و دیدگاهی است که آنها دارند. این عده متاسفانه شرایطی را به وجود آورده اند که شایسته ها یا از این مجموعه طرد شوند و یا این که ناگزیر به خروج از آن گردند به همین دلیل می توان اعلام کرد که در بعضی از مدیریت ها، شاهد شایسته زدایی هستیم که این وضعیت می تواند به تمامیت مجموعه لطمه وارد سازد. در حالی که مهندس فروزنده در کارآمد کردن بنیاد با ایجاد هلدینگ ها و استفاده بهینه از امکانات و سرمایه ها گام های موثری برداشته است. اما برای تحقق آنچه از جانب رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته، نیاز به تغییر برخی مدیران میانی است تا این مدیریت ها هم بتوانند خود را با روند کلی بنیاد همراه و هماهنگ سازند. زیرا کسانی باید در بنیاد مدیر باشند که در جامعه و در میان کارکنان الگو بوده و چهره های مثبتی باشند. به همین دلیل کسانی که در این مجموعه به کار گمارده می شوند از جانب افکار عمومی زیر ذره بین قرار داشته و باید از سیئات پرهیز کرده و قداست و ارزشمندی بنیاد را زیر سوال نبرند. زیرا این مجموعه منتسب به رهبری بوده و هرگونه تخلف و بی قانونی که در آن صورت بگیرد از یک سو غیر قابل بخشش بوده و از سوی دیگر به دلیل ارتباط با رهبری به شدت باید تحت پیگرد قرار گیرد تا خدشه ای به نهاد رهبری وارد نشود.
این وظیفه مهندس فروزنده است که مدیران و مجموعه تحت امر خود را سبک و سنگین کرده و آنها را با ملاک هایی که رهبری در پیام خود مورد تاکید قرار داده سنجیده و کسانی را که در این مقوله نمی گنجند طرد کرده و افرادی را جایگزین سازد که درد مستضعفان و محرومان داشته و حضور در بنیاد را برای ثروت اندوزی مغتنم نشمرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین