کد خبر: ۳۰۸۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

بیماری‌هایی که طب سنتی معالجه می‌کند

یک متخصص طب سنتی گفت: طب سنتی دارای روش‌های درمانی مختلفی از جمله گیاه درمانی، ماساژ درمانی، فصد، آب درمانی یا آبزن‌ها، زالو درمانی، بادکش درمانی و حجامت است.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایسنا نوشت: یک متخصص طب سنتی گفت: طب سنتی دارای روش‌های درمانی مختلفی از جمله گیاه درمانی، ماساژ درمانی، فصد، آب درمانی یا آبزن‌ها، زالو درمانی، بادکش درمانی و حجامت است.

محمد پناهی گفت: گیاه‌شناسی و طب سنتی برگرفته از کتب معتبر و دانشمندان نام‌آوری همچون ابن سینا، زکریای رازی، اهوازی ارجانی است که اصول طبابت آن بر چهار طبیعت مزاج آدمی بلغم، صفرا، سودا، دموی و همچنین بر سردی و گرمی استوار بوده است و بر این اساس تشخیص و درمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: طب سنتی دارای روش‌های درمانی مختلفی از جمله گیاه درمانی، ماساژ درمانی، فصد، آب درمانی یا آبزن‌ها، زالو درمانی، بادکش درمانی و حجامت است که با این روش‌ها بیش از 70 نوع بیماری را درمان می‌کند.

پناهی خاطرنشان کرد: تمام این اعمال یداوی بر حسب نیاز هر بیمار با دیگری فرق دارند؛ بطور مثال حجامت یک روش خونگیری است شامل حجامت خشک بدون تیغ و خونگیری و حجامت‌ تر که همراه با خونگیری است.

این متخصص یادآورشد: حجامت در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی چون آسم، اعتیاد به مواد مخدر، نارسایی‌های هضم معده، سردردهای میگرنی و اعصاب، چربی خون، غلظت خون و بیماری‌های پوستی کاربرد دارد.

پناهی ادامه داد: زالو درمانی به لحاظ نحوه خون‌گیری و ماده هیرودین که توسط زالو به بدن وارد می‌شود در طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اکنون زالو درمانی در بیماری‌هایی چون تنگی عروق قلب، پیوند پوست، پیوند اعضا، واریس، ضایعات پوستی و.... کاربرد دارد و در روش فصد که باز یک نوع دیگر از خون گیری است باعث دفع بسیاری از سموم بدن می‌شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: در مورد تبلیغات چاقی و لاغری با معضلی به نام مداخله در درمان که انواع مختلفی دارد و یکی از آن تداخل عینی در درمان است روبه‌رو هستیم که آن معضل به عطاری‌های مربوط می‌شود.

پناهی در پایان گفت: وظیفه عطاری‌ها عرضه خشکبار و گیاهان دارویی به صورت فله‌ای است و به هیچ عنوان وظیفه مشاوره و درمان در حوزه سلامت را ندارند، اما متاسفانه بسیای از عطاری‌ها در این بخش ورود کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین