کد خبر: ۳۱۹۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
تشریح دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای به روایت رئیس کتابخانه ملی

جزئیاتی از دیدار رهبری با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای/اشک‌های کری در مذاکرات

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گرد همایی شوراهای اسلامی شهرستان ری به دفاع از تیم هسته ای ایران و «برجام» پرداخت و گفت: آنچه در فضای دیپلماسی اتفاق افتاد، بسیار مهم بود
آفتاب‌‌نیوز :
رضا صالحی امیری در تشریح دستاوردهای گفتگوی ایران با گروه 1+5 گفت: بدانید که در کشور استراتژی و خطوط قرمز توسط مقامات عالیرتبه نظام تعیین می‌شود و مسئولیت مقامات اجرایی، تامین منافع ملی در چارچوب خطوط قرمز است.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خطوط قرمز را تعیین کردند؛ اولین مساله تداوم غنی‌سازی در داخل کشور بود، دومین مساله بحث تداوم تحقیق و توسعه در فردو، سومین موضوع تداوم فعالیت در راکتور آب سنگین اراک و چهارمین خط قرمز، محدودیت زمانی برای رفع تحریم‌ها بود. هر چهار خط قرمز نظام در برجام کاملاً محقق شد.

صالحی امیری، شکاف میان اسرائیل، آمریکا و اروپا را یکی از دستاوردهای مذاکرات خواند و گفت: طی ۳۵ سال بعد از انقلاب آرزوی ما بود که میان آمریکا و اسرائیل شکاف ایجاد شود.

وی ادامه داد: کری در این مذاکرات گفت ما با انسان‌های احمقی روبرو هستیم که نمی‌دانند جنگ چه تبعاتی دارد و حتی گریه کرد و گفت من می‌فهمم جنگ چه تبعاتی دارد و دوستان احمق ما نمی‌فهمند. من ۲۳ سالگی در جنگ ویتنام بودم و با هزینه‌های آن آشنا هستم و به همین خاطر می‌خواهم از جنگ جلوگیری کنم. اگر آمریکایی‌ها به هر دلیلی با برجام موافقت نکنند، اروپایی‌ها به هیچ وجه تحت تسلیم آمریکا قرار نخواهند گرفت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تصریح کرد: ما توانستیم به دنیا ثابت کنیم که قدرت دیپلماسی برتر را داریم. در تاریخ جهان سابقه ندارد که در یک طرف میز همه جهان علیه کشوری نشسته باشند که امروز همه دنیا در مقابل منطق دیپلماسی ایران تسلیم شده‌اند.

وی گفت: یکی از وزرای خارجه با آقای ظریف گفته بود زودتر کار را تمام کنید. شش ماه است وزارت خارجه ما تعطیل است. همه برنامه‌های ما تعطیل شده چون هر لحظه به وین یا ژنو اعزام می‌شویم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، افزایش قدرت منطقه‌ای ایران را یکی از نتایج توافق هسته‌ای خواند و گفت: دنیا متوجه شده است که معادله خاورمیانه بدون ایران به نتیجه نخواهد رسید و منطقه خاورمیانه بدون ایران امن نخواهد بود و کلید حل مساله خاورمیانه در دست ایران است.

صالحی امیری با بیان اینکه امکان بازگویی بسیاری از جزئیات را ندارم، گفت: هیچ‌کس از غیب، رمالی و جن‌گیری صحبت نکند. در یک جلسه‌ای که خانم موگرینی جمله‌ای تهدیدآمیز علیه ایران گفته بود، آقای ظریف آنچنان فریاد زده بود که برای دقایقی کل اعضای جلسه ساکت شده بودند. نمی‌دانم عده‌ای چگونه غیب‌گویی و تحلیل می‌کنند و اصرار دارند که این پیروزی را به کام ملت تلخ کنند.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد ۹۱.۵ درصد مردم از توافق رضایت دارند و لبخند بر لب‌های مردم جاری شده است.

صالحی امیری افزود: مردم باور دارند در آینده نزدیک با پاره شدن زنجیر تحریم، گشایشی در معیشت آنها ایجاد خواهد شد و درد بی‌درمان مشکلات آنها با پاره شدن زنجیرهای تحریم شفا می‌یابد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: مجموعه کسانی که با توافق مخالفت داشتند، ۲.۵ درصد هستند و بقیه نیز نظری نداشتند، من از این ۲.۵ درصد تقاضا دارم که به جمع دریای مردم بپیوندند.

وی با بیان اینکه رضایت از توافق در بیانات مقام معظم رهبری کاملاً مشخص است، گفت: وقتی عزیزان پنجشنبه از وین بازگشتند، دفتر رهبری این عزیزان را خواست و وقتی که به صورت خصوصی خدمت ایشان حاضر شدند، ایشان فرمودند علت اینکه شما را خواستم این بود که خواستم مراتب اخلاص را به شما اعلام کنم. رهبری تک‌تک این اعضا را به بغل گرفته و بعد فرمودند بروید و به خانواده‌هایتان برسید. رهبری فرمودند خواسته من از شما بزرگ بود و اقدام شما نیز بزرگ بود و قابل تقدیر.

وی تصریح کرد: چرا عده‌ای اصرار دارند کام مردم را تلخ کنند و آنچه دستاورد ملت است را نادیده بگیرند؛ یک مقدار تحمل کنید تا ببینید شرایط کشور در آینده نزدیک چه تغییراتی می‌کند.

منبع: پارسینه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
3
73
پاینده باد ایران و زنده باد ایرانی
از دولت مردانی که این افتخار را آفریدند تشکر می کنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین