کد خبر: ۳۲۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

کوله‌پشتی‌ مدرسه‌ با قیمت‌های نجومی ۶۰۰ هزار تومان در بازار!

رئیس اتحادیه سراجان گفت: از مسئولان خواستیم درباره ورود کیف‌های بی‌کیفیت و دارای عکس‌های نامناسب دقت کنند اما ترتیب اثری داده نشد.
آفتاب‌‌نیوز : خردمند در رابطه با بازار کنونی لوازم التحریر بیان داشت: رکودی که امسال در بازار وجود داشت، شامل تمامی اصناف می‌شد اما خوشبختانه به دلیل فرا رسیدن فصل مدرسه، فروش در بخش کیف مدرسه‌ای مدتی است رونق گرفته است.

وی ادامه داد: هر چند فروش زیادتر شده اما فروشندگان مجبور هستند که تنها به سود حداقلی اکتفا کنند زیرا تمایل دارند تا در این رکود بازار کالاهای خود را در فرصت به دست آمده به فروش برسانند.

وی با اشاره به نمایشگاه‌هایی که به اسم‌های مختلف در سرتاسر شهر تهران دایر می‌شود، به نسیم گفت: از نظر ما تنها نمایشگاه مصلی دارای مجوز و نظارت اتحادیه است اگر جای دیگری نمایشگاهی برگزار شده است آن‌ها زیر نظر اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نبوده و لذا از نظر کیفیت و قیمت مانند مصلی تضمین شده نخواهند بود.

خردمند در پاسخ به این که برخی مغازه‌ها کیف‌های مدرسه‌ای با قیمت 600 هزار تومان در سطح شهر عرضه کرده‌‎اند، اظهار داشت: کیف‌های ایرانی با چنین قیمتی در بازار موجود نیست مگر این که برندهای ترکیه‌ای یا ایتالیایی باشد و پول برند را از مشتری بگیرند که این مبلغ نیز واقعی نبوده و با قیمت واقعی تفاوت زیادی دارد.

وی تأکید کرد: یک کیف مدرسه‌ای با برند ایتالیایی و یا ترکیه‌ای نیز بیش از 360 هزار تومان قیمت ندارد و نباید با چنین قیمت‌های نجومی 600 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی در رابطه با برندهای ایرانی با قیمت بالا نیز گفت: اگر یک برند ایرانی قیمتش 200 هزار تومان است باید نهایتا 300 هزار تومان در بازار به فروش برسد نه این که 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شود. زیرا تبلیغات برند قیمتش را بیشتر می‌‌کند اما نه در حد 300 هزار تومان.

وی افزود: هر مصرف‌کننده‌ای که پس از خرید در مورد کیفیت و قیمت کیف مدرسه‌ای خود اعتراض داشته باشد می‌تواند به اتحادیه سراجان مراجعه کند بالافاصله در همان زمان کارشناس بر روی کیف قیمت واقعی را تعیین می‌کند و در صورت تفاوت داشتن با قیمت فروش با آن مغازه‌دار برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با طراحی‌ها و عکس‌های روی کیف که با شئونات ایرانی ما تطابق ندارد، گفت: کیف تحت نظارت اتحادیه است اما ما در رابطه با کیفیت کیف‌های وارداتی هیچ‌گونه اختیاری نداریم زیرا تصمیمات گمرکی به اتحادیه سراجان مربوط نیست این موضوع مربوط به گمرک می‌شود.

وی اضافه کرد: ما حتی در این رابطه نامه نیز نوشته‌ و از مسئولان خواسته‌ایم که حداقل در مورد کیفیت کالاها و کیف‌هایی با چنین عکس‌هایی دقت بیشتری داشته باشند اما هیچ ترتیب اثری داده نشد.

خردمند در رابطه با کالاهای وارداتی و قاچاق تصریح کرد: دوستان آماری واقعی از واردات به ما نمی‌دهند. اما آن چه که ما در بازار شاهد آن هستیم این است که کیف‌های قاچاق سهم 30 تا 40 درصدی بازار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نسیم آنلاین، وی تداخل صنفی را هم یکی دیگر از مشکلات این حوزه دانست و گفت: یک مشکل دیگر ما این است که در فصل مدرسه دیگر صنف‌ها نیز دست به فروش کالاهایی مانند کیف مدرسه می‌زنند و در چنین وضعیتی اگر مشکلی هم وجود داشته باشد تا ما بخواهیم به آن رسیدگی کنیم فصل گذشته و دیگر نمی‌توان کاری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین