کد خبر: ۳۲۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

بزرگترین شهرک صنفی خاورمیانه در تبریز ساخته می‌شود

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از ساخت بزرگترین شهرک صنفی کشور و خاورمیانه در تبریز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علی صدیقی گفت: پروژه ساخت بزرگترین شهرک صنفی کشور و خاورمیانه در تبریز در حال اجراست.

وی افزود: شهرک صنفی شهریار در زمینی به مساحت 15 هکتار و در زمینه فعالیت خشکبار، گل و گیاه، میوه و تره بار، پروتئین و دام ساخته خواهد شد.

به گفته، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، طرح این پروژه در سال 88 و با برآورد و سرمایه 100 میلیارد تومان مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و گسترش طرح، این پروژه در سال 1392 و با افزایش 10 برابری سرمایه به میزان هزار میلیارد تومان آغاز شد.

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز ضمن اشاره به پیشرفت 25 درصدی زیرساخت های این پروژه، اظهار کرد: تا کنون موفق به کسب 26 مجوز کارخانه مرتبط با رسته های فعال در این شهرک از قبیل: سورتینگ، بسته بندی، پوره، کمپوست،سردخانه، نیروگاه، تصفیه آب و... شده ایم.

صدیقی با بیان اینکه این پروژه در 15 کیلومتری شرق تبریز و در کنار بزرگراه تهران-تبریز واقع شده است، تاکید کرد: این شهرک از لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک در همسایگی 5 استان داخل کشور و در همسایگی با 4 کشور خارجی است که به لحاظ حمل و نقل و ترانزیت کلیه راه های زمینی، هوایی و ریلی نیز فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، مشاور ساخت بزرگترین شهرک صنفی کشور با بیان اینکه این شهرک دارای یک خط ریل و یک باند هوایی اختصاصی نیز خواهد بود، تصریح کرد: این شهرک با توجه به امکانات فوق العاده و بسترهای مناسب تدبیر شده، به یک مرکز ترانزیت کالا در بخش صادرات و واردات کشور مبدل خواهد شد.

محمدعلی صدیقی با بیان اینکه 10 هزار نفر به طور مستقیم در این شهرک مشغول به کار خواهند شد، اذعان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان از این طرح ملی شاهد افتتاح و راه انداری آن در آینده ای نه چندان دور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین