کد خبر: ۳۲۸۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

دستگیری 86 متخلف شکار و صید در قزوین

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، از دستگیری 86 متخلف شکار و صید در 6 ماهه‌ی نخست سال‌ در این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«سیاوش شمسی‌پور»، سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با همه‌ی متخلفان که جزو مخربان محیط‌زیست محسوب می‌شوند برابر قوانین و آئین‌نامه زیست محیطی برخورد ‌می‌شود.

وی افزود: برای همه‌ی این متخلفان که در حوزه شکار و صید مرتکب جرم شده‌اند، یگان حفاظت اداره‌کل با هماهنگی و همکاری بخش حقوقی پرونده قضایی تشکیل شده و راه قانونی خود را طی کرده و خواهد کرد.

شمسی‌پور تصریح کرد: سلاح مکشوفه مجاز از نوع ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی 25 مورد، سلاح مکشوفه قاچاق 11 مورد و 2 قبضه اسلحه جنگی از متخلفان در این مدت کشف و ضبط شده است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با اشاره به این‌که در این مدت 10 مورد دستگیری متخلفان شروع به شکار انجام شده است، ادامه داد: تعداد لاشه‌های مکشوفه پستاندار، پرندگان و ماهی‌ها 119 مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 808 مورد پایش واحدهای صنعتی، 416 مورد نمونه‌برداری، 2039 مورد پارامتر آنالیز شده و 193 مورد خود اظهاری از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل در این مدت است.

شمسی‌پور با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط‌زیست را وظیفه‌ای همگانی می‌داند، خاطرنشان کرد: با همدلی و همزبانی و فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت محیط‌زیست، می‌توان گام‌های موثری برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار برداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین