کد خبر: ۳۲۸۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
مازاد عرضه دست از سر نفت برنمی‌دارد

بهای نفت کاهش یافت

بهای نفت در معاملات امروز سه‌شنبه بازارهای جهانی به دلیل عرضه مازاد و نگرانی درباره تقویت ارزش دلار پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا تحت فشار قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : بهای نفت در معاملات امروز سه‌شنبه بازارهای جهانی به دلیل عرضه مازاد و نگرانی درباره تقویت ارزش دلار پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نفت سبک آمریکا در معاملات امروز به دلیل رسیدن تولید نفت روسیه به بالاترین سطح پس از سقوط شوروی سابق و چشم‌انداز ضعیف تقاضای نفت چین با تنها سه سنت افزایش 46 دلار و 17 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت با 15 سنت کاهش به 48 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید.

بانک ANZ در بیانیه‌ای اعلام کرد: نفت خام به دلیل اخبار عرضه و رکود تقاضای چین همچنان تحت فشار خواهد ماند. تولید نفت روسیه در ماه اکتبر برای چهارمین بار در سال جاری به بالاترین سطح پس از شوروی سابق رسید. اخبار بخش نفت ایران نیز همچنین در حال ترسیم تصویر منفی برای بازار است.

این در حالی است که تولید‌کنندگان نفت خلیج فارس در حال به تاخیر انداختن برخی از برنامه‌های تعمیر و نگهداری میادین تا سال آینده برای بالا نگه داشتن سطح تولید خود و کاهش هزینه‌ها هستند، چرا که سطح پایین قیمت نفت را در سال آینده نیز پیش‌بینی می‌کنند.

در نتیجه کاهش قیمت‌ها کاهش محتمل تولید نفت آمریکا بعید است برای کاهش اشباع بازار که به‌طور متوسط در سال 2015 یک تا دو میلیون بشکه در روز باقی‌مانده کافی باشد.

بانک گلدمن‌ساش اعلام کرد: چارچوب ما نشان می‌دهد که تولید نفت آمریکا در سال 2016 در دکل‌های حفاری کنونی در بهترین حالت 35 هزار بشکه کاهش خواهد یافت که روزانه بیش از 20 هزار بشکه کمتر از پیش‌بینی هفته گذشته در مقایسه با سال گذشته است.

این بانک افزود: کاهش سریع چاههای کامل نشده به تولید بیشتر در اواخر امسال و سال 2016 منجر خواهد شد.

ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا در هفته گذشته دو میلیون و 700 هزار بشکه افزایش یافته است که برای ششمین هفته متوالی و در نتیجه افزایش عرضه نسبت به تقاضا است.

موسسه نفتی آمریکا گزارش هفتگی خود را امروز و قبل از آمار رسمی از سوی دولت این کشور که فردا منتشر می‌شود اعلام خواهد کرد.

در عین حال فعالان بازار همچنین چشم انتظار سیاست پولی آمریکا هستند چرا که افزایش در نرخ بهره آمریکا احتمالا باعث افزایش دلار در برابر دیگر ارزها خواهد شد و واردات نفت را برای دیگر کشورها گران‌تر خواهد کرد.

بانک ANZ خاطر نشان کرد: با تمرکز روی اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته هر چیزی که از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا حمایت کند باعث فشار روی قیمت نفت در بازار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین