کد خبر: ۳۲۹۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

عوامل پرخاشگری در جامعه چیست؟

یک استاد جامعه شناسی در خراسان‌شمالی گفت: یکی از علل افزایش معضل پرخاشگری در جامعه، سرکوب شدن نیازها است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی نوری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: زمانی که افراد نتوانند به اهداف و نیازهای خود برسند رفتارهای پرخاشگرانه‌ای را از خود بروز می‌دهند. به عنوان مثال در بسیاری از اداره‌ها، زمانیکه افراد می‌بینند نمی‌توانند به حق و حقوق خود برسند، اقدام به پرخاشگری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های رفتارهای اجتماعی، اکتسابی بودن آنهاست، اظهار کرد: برخی افراد پرخاشگری را از اطرافیان یاد می‌گیرند. زمانی که پدر و مادر و یا معلم با دانش‌آموز پرخاشگری می‌کنند، کودکان و دانش‌آموزان این رفتارها را یاد گرفته و در شخصیت آنها نهادینه می‌شود و سپس بروز می‌دهند.

نوری ادامه داد: جامعه یک اهدافی را برای مردم مشخص کرده اما وسایل و امکانات مورد نیاز آن را پیش بینی نکرده که این امر نیز موجب ایجاد عصبانیت در افراد می‌شود. به عنوان مثال از نظر جامعه، تشکیل خانواده، مقدس است و این درحالیست که اسباب رسیدن برای تشکیل آن همچون اشتغال چندان مهیا نیست و این امر نیز موجب بروز پرخاشگری می‌شود.

وی در خصوص راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز این معضل بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم برای درست صحبت کردن و درست رفتار کردن از سوی آموزش و پرورش و خانواده بسیار تاثیر گذار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین