کد خبر: ۳۳۱۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

وضعیت بارشی کشور طی 2 روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به استان‌های پرپارش امروز، از وضعیت بارشی روزهای آینده کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه گفت: براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز برای شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بتدریج بر روی سواحل شمالی ودامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌های امروز برای آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، جنوب اردبیل و شمال زنجان است، اظهار کرد: روز چهارشنبه 27 آبان، به تدریج گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق فوق بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و جنوب را نیز در برخواهد گرفت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه افزود: شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه بر روی استان‌های گیلان، مازندران، شمال قزوین، شمال تهران، زنجان، لرستان، شمال خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و بخش‌های جنوبی آذربایجان غربی و شرقی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سه‌شنبه وزش باد نسبتا شدید جنوبی در سواحل دریای خزر سبب افزایش نسبی دما خواهد شد، گفت: از بعدازظهر این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. همچنین دریای خزر از اواخر وقت سه‌شنبه و روز چهارشنبه مواج خواهد بود. پنج‌شنبه نیز بارش پراکنده برای شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان امروز تهران، نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی، بتدریج ابری و رگبار و رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف، در پاره‌ای نقاط وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 14 و 9 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز چهارشنبه، ابری همراه با بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، در پاره‌ای نقاط مه‌آلود و وزش باد و در روز پنج‌شنبه، نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده و مه صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 12 و 6 و 12 و 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین