کد خبر: ۳۳۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

اوباما خطاب به آمریکایی‌ها: مسلمانان را برای تروریسم در جهان سرزنش نکنید

رئیس‌جمهوری آمریکا به آمریکایی‌ها هشدار داد تا از سرزنش اسلام برای تروریسم خودداری کنند و گفت که داعش و سایر گروه‌های تروریستی سعی دارند تا مبارزه با تروریسم را جنگ میان اسلام و غرب جلوه دهند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از پایگاه خبری داون، این سومین سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان حمله سن برناردینو در ایالت کالیفرنیاست که جان 14 تن را گرفت. حملات تروریستی در سن برناردینو و حملات پاریس در ماه گذشته احساسات ضد اسلامی غربی‌ها را تقویت کرده است.

اوباما تاکید کرد که از دموکرات‌ها تا جمهوری‌خواهان، لیبرال‌ها و محافظه‌کاران، آمریکایی‌ها با جدیت علیه تعصب مذهبی در سراسر طیف سیاسی ایستاده‌اند. اوباما در نطق هفتگی روز شنبه خود با بیان اینکه تبعیض علیه مسلمانان به داعش کمک می‌کند، هشدار داد که آمریکایی‌ها نباید بر اساس یک سری از کارهای کسانی که از دین برای توجیه خشونت استفاده می‌کنند از جمله داعش تصویری منفی از مسلمانان پیدا کنند.

وی گفت: تروریست‌هایی مثل داعش برای اختلاف‌افکنی میان ما تلاش ‌می‌کنند و از همین روش ترس ایجاد کرده و نیرو جذب می‌کنند. همانند تمام مسلمانان جهان که هر نوع تفسیری از اسلام را رد می‌کنند، همگی ما باید تعصب به هر شکل آن را نپذیریم. من بار دیگر تکرار می‌کنم که تعصب و تبعیض به داعش کمک و امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا، شهروندان کشورش را بار دیگر مطمئن ساخت که مبارزه علیه داعش هرگز قوی‌تر از پس از حملات تروریستی سن برناردینو نبوده است. اوباما گفت: حملات هوایی ما با شدت هر چه تمام مواضع داعش در عراق و سوریه را هدف می‌گیرد. ما هر چه بیشتر در حال نابودی نیروها، تسلیحات و تانکرهای نفت آنها هستیم.

به گزارش ایسنا، اوباما در خاتمه از شهروندان کشورش خواست که هوشیارانه عمل کنند و هر مورد مشکوکی را گزارش دهند. وی هم‌چنین گفت که به ‌زودی به پنتاگون و مرکز ملی مبارزه با تروریسم خواهد رفت تا کمپین نظامی ضد داعش را بررسی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین