کد خبر: ۳۳۷۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

توهم توطئه یا واقعیت؟/ چه چیزی آقای خاص را برکنار کرد؟

بنایی که با دستان خودش پی و ریشه آن را ریخت و بعدش به آن استحکام داد حالا روی سرش خراب شده و آقای خاص را در زیر آوار خود دفن کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : شرایط آن‌قدر دراماتیک بود که آقای خاص هیچ میمیکی برای آن روی صورتش متصور نبود و ترجیح داد تا کلاهش را روی کله‌اش بکشد.
برای اولین بار در 15 سال حضور در سطح اول فوتبال اروپا خوزه مورینیو میانه فصل از یک باشگاه اخراج شد. خبر کوتاهی که به عقیده خود مورینیو افراد زیادی را درون باشگاه چلسی خوشحال کرد. او حتی دلیل نتایج ضعیف تیمش را همین مساله می‌داند؛ خوزه معتقد است به او در جمع شیرهای لندنی خیانت شده است.
اما چرا خوزه هر چند سال یک بار احساس می‌کند به او خیانت می‌شود؟ سال سوم حضور او در مادرید از سال‌های فراموش نشدنی تاریخ باشگاه است. رختکن مادرید به چند دسته تقسیم شده بود و بازیکنان اسپانیایی زبان، پرتغالی زبان و سایرین هر کدام یک گروه تشکیل داده بودند و طرف مقابل را خائن می‌دانستند. دلیل این مساله به نظر خیلی ساده تر این حرف ها است.
جیمی کرگر؛ کارشناس شبکه تلوزیونی اسکای اسپورتس این مساله را به این صورت توضیح می‌دهد: «وقتی خوزه به چلسی برگشت اوضاع اصلا مساعد نبود؛ اما او بعد از یک فصل آن‌ها را قهرمان لیگ برتر کرد؛ اما در سال بعد دوباره مشکلات به وجود آمد و خوزه با انتقادات علنی و دست انداختن به هر چیزی (مانند اخراج پزشک باشگاه و نیمکت نشینی ستاره‌ها) سعی بر در دست گرفتن مجدد امور داشت؛ اما مثل همیشه در سال سوم شکست خورد. در حقیقت باید بگوییم خوزه مورینیو برای یک دوره 3 ساله فوق‌العاده و برای یک دوره 5 ساله یا بیشتر افتضاح است.» این‌گونه به نظر می‌رسد خوزه بعد از 3 سال دیگر نه آن پتانسیل فنی قبل و نه آن بار روحی و روانی گذشته را دارد.
از آن جایی که در شخصیت مورینیو به هیچ وجه قبول شکست معنایی ندارد، او به هر چیزی دست می‌اندازد و هر کسی را مقصر می‌داند غیر از شخص خوزه مورینیو! هر چند شرایط همچنان کاملا مرموز است؛ اما محتمل‌ترین حالت این است خوزه به دلیل تکراری شدن و خوانده شدن دستش و عصبی شدن ناشی از این اتفاق، فشار روانی را به بازیکنانش منتقل کرده باشد و آن ها به دلیل این اتفاقات تمرکز کافی را در زمین نداشته باشند.
سسک فابرگاس، ادن آزار، نمانیا ماتیچ، ایوانوویچ و دیگو کاستا این فصل یک دهم از خود واقعیشان هم نبوده‌اند و این باعث شد خوزه بعد از بازی با لستر سیتی صحبت از «خیانت» را این بار در چلسی مطرح کند. تیمی که مدیریتش تمام و کمال با خودش بوده و بازیکنان با نظر خودش جذب شده‌اند.
در هر صورت با جوی که خوزه مورینیو ایجاد کرد و نتایجی که به دست آورد آبرامویچ او را اخراج کرد تا یک هدیه به تیم‌های مستاصل این فصل اروپا اهدا کرده باشد. خوزه مردی است که قطعا می‌تواند تیم‌هایی مانند رئال، منچستر یونایتد و یا منچستر سیتی را از بحران خارج کند. این اقدام آبرامویچ از نظر 70درصد کاربران اسکای هم اشتباه بوده است. از دست دادن مردی که معمار چلسی نوین بوده است قطعا این باشگاه را دچار بی اعتباری خواهد کرد.
توهم توطئه آقای خاص این بار گور خودش را کند و او را از باشگاه خارج کرد. بنایی که با دستان خودش پی و ریشه آن را ریخت و بعدش به آن استحکام داد حالا روی سرش خراب شده و آقای خاص را در زیر آوار خود دفن کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین