کد خبر: ۳۳۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

کدام مناطق تهران بیشترین آلودگی هوا را دارند؟

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون(PM2.5) مهمترین آلاینده هوای تهران است، گفت: سوهانک،شهرری و منطقه شکوفه در شرق تهران آلوده ترین مناطق هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
خسرو صادق نیت، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین عامل آلودگی هوای تهران ذرات ریز کوچکتر از 2.5 میکرون یا همان PM2.5 است. این شاخص( PM2.5) در اکثر مناطق تهران در وضعیت ناسالم است و این شرایط تا دو روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آلودگی هوا درایستگاههای هواشناسی شکوفه در شرق تهران، سوهانک، شهرری و پارک قائم (منطقه 11 تهران) بیش از سایر مناطق است و مهمترین عامل آلاینده هوای تهران نیز موتورسیکلت ها و خودروهایی هستند که کاتالیست را از خروجی اگزوز خارج کرده اند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به افزایش آلاینده های هوا در تهران به خصوص آلاینده ذرات ریز کوچکتر از 2.5 میکرون امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری تشکیل شد و تعطیل مدارس تهران برای روزهای یکشنبه و دوشنبه را تصویب کرد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز با تعطیل شدن مدارس در این روزها موافق است البته این اقدام، راه حل اساسی برای آلودگی هوای تهران نیست اما در این شرایط اضطراری تعطیل شدن مدارس از میزان آسیب کودکان کم می کند و البته با کاهش ترافیک وسایل نقلیه از میزان آلودگی هوا نیز کاسته می شود.

صادق نیت اضافه کرد: کودکان و بیماران قلبی و ریوی مهمترین گروه های حساس و آسیب پذیر در برابر آلودگی هوا هستند و باید در این شرایط تا جای ممکن از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ذرات ریز کوچکتر از 2.5 میکرون می توانند آلودگی های محیطی را تا اعماق ریه منتقل کنند و آسیب های ناشی از این ذرات، مزمن و طولانی مدت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین