کد خبر: ۳۳۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

واگذاری کارت بازرگانی به غیر ممنوع

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان ایلام گفت: دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهندس «یارالله نصیری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برخی مشاهدات و گزارش‌های واصله شماری از صاحبان کارت‌های بازرگانی نسبت به واگذاری آن به افراد غیر اقدام کرده‌اند که این اقدام خلاف قوانین و مقرارت مربوط به استفاده از این کارت‌هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام افزود: بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان خاطرنشان کرد: چون کارت بازرگانی، مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانونگذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده که باید شخصاً از آن استفاده کنند، پس واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت برخلاف ماده «2» قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و قابل تعقیب کیفری است.

نصیری خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به فعالان حوزه تجارت، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل، ضرورت دارد که آنان در خصوص آسیب‌ها و چالش‌های واگذاری کارت بازرگانی به افراد غیر آگاهی و اطلاعات کامل داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: صاحبان کارت بازرگانی از هر گونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر به جد خودداری کنند و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیرتجاری ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه‌های مربوطه از رجوع به سایرین برای استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تأمین کالای مورد نیازشان خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین