کد خبر: ۳۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

ترامپ: کره‌جنوبی باید برای حضور نظامی آمریکا پول بدهد

نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 گفت که کره‌جنوبی باید مبلغ قابل توجهی بابت حضور 28 هزار نیروی آمریکایی که به دفاع از آنها در مقابل کره‌شمالی می‌پردازند، پول پرداخت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک روز پس از آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ‌یانگ، دونالد ترامپ،‌ نامزد میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ما هیچ پولی برای استقرار نیروی نظامی در کره‌جنوبی دریافت نمی‌کنیم اما سئول که به لحاظ فنی هنوز در حالت جنگی با کره‌شمالی به سر می‌برد، باید بخشی از هزینه‌های واشنگتن برای استقرار نیرو از سال 1991 را بر دوش بکشد.

براساس معاهده پنج ساله تقسیم هزینه‌ها که دو سال پیش حاصل شد، سئول موافقت کرد تا 867 میلیون دلار بابت هزینه‌های نظامی آمریکا در سال 2014 پرداخت کند که حدود 40 درصد از مجموع هزینه‌هاست. در این توافق خواسته شد تا سهم مشارکت کره‌جنوبی با توجه به نرخ تورم سالیانه افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، ترامپ سال‌هاست که از رویکرد واشنگتن در قبال سئول انتقاد می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا 28 هزار سرباز آمریکایی را از کره‌جنوبی خارج می‌کند یا خیر گفت: من از کره‌جنوبی می‌خواهم تا پول زیادی به ما بدهد. آنها اقتصاد خوبی دارند اما به ما پولی نمی‌دهند. آنها باید پول قابل توجهی در ازای حمایت ما پرداخت کنند. همچنین من تاکید دارم که چین باید مساله برنامه تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی را حل کند و اگر اینگونه نشود، ما باید تجارت با آنها را به شدت محدود کنیم. شما می‌توانید چین را در عرض دو دقیقه نابود کنید. ما از قدرت ویژه‌ای علیه چین برخورداریم اما نمی‌دانیم چگونه از آن استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین