آفتابنیوز : در راستای همین جو سازی ها روزنامه الشرق الاوسط همزمان با واشینگتن پست گزارشی را از تهران به قلم علی اکبر دارینی در مورد بازتاب ممنوعیت موسیقی غربی در رسانه ملی منتشر کرده که بخش هایی از آن در پی می آید :
پری محمودی در حالی رانندگی می کرد که ضبط اتومبیلش موسیقی " هتل کالیفورنیا" را پخش می کرد ، این حادثه هفته گذشته در تهران روی داد ، صدای ضبط بسیار بالا بود ،
این رفتار اگر از او 20 سال پیش رخ می داد به طور حتم وی را به سوی مجازات یا حتی بازداشت می کشاند، اما پری که در دوره انقلاب اسلامی به دنیا امده مدعی است که قید وبندهای انقلاب تبخیر شده اند.
او همچنین می گوید که ممنوعیت اعمال شده توسط رئیس جمهور ایران علیه موسیقی نیز بسیار خنده دار وغیر قابل انجام است .
این دختر 25 ساله می گوید نباید چنین دستوراتی را جدی گرفت.
اما برخی دیگر از جوانان بیم آن دارند که این ممنوعیت که 19 دسامبر اعمال شد نشانه ای از تحریم ها ورفتارهای دیگری درهمین سطح وحجم باشد. به رغم آنکه این ممنوعیت تنها رادیو وتلویزیون دولتی را شامل می گدد اما برخی بیم آن دارند که این مسئله گامی به سوی بازگشت ممنوعیت هایی باشد که چند دهه پیش اعمال می شد ودر چارچوب آن تمامی انواع موسیقی در ایران ممنوع شد وپیگری این ممنوعیت گاهی تا منازل واتومبیل هایی که ای ممنوعیت را نقض می کردند هم کشیده شد.
حمید وفایی که مدیر یک مدرسه موسیقی در تهران است در این رابطه گفت : ما نسبت به رویکرد فرهنگی این دولت نگران هستیم، تاریخ ثابت کرده است که سیاست های اعمال قید وبند نمی تواند برای مدت طولانی کارایی داشته باشد، این نوع سیاست ها را باید یکی از دلایل فرار مغزها دانست.
روزنامه الشرق الاوسط همچنین به نقل از برخی دیگر از مورد سئوال قرار گرفتگان نوشت که برخی نسبت به اینکه طرف هایی برای ملت تعیین تکلیف می کنند که چه چیزی بشنود وچه چیزی نشوند ناخرسند هستند در حالیکه یک گیتار نواز به نام بابک ریاحی پور بر این باور است که حتی در صورت ممنوعیت نیز می توان در جهان امورز شبکه های ماهوراه ای را بر روی اینترنت مشاهده کرد وشرایط با دهه هشتاد میلادی فرق کرده است.