کد خبر: ۳۴۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

نامزدهای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند

جرج میلر و الخاندرو گونزالس ایناریتو به ترتیب برای کارگردانی «مد مکس : جاده خشم» و «بازگشته از گور» نامزد جایزه دستاورد درخشان کارگردانی انجمن کارگردانان آمریکا شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
تام مک‌کارتی با «افشاگر»، آدام مک‌کی با «کمبود بزرگ» و ریدلی اسکات با «مریخی» دیگر نامزدهای این جایزه هستند.

نامزد شدن برای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا که با رای بیش از 16 هزار عضو آن صورت می‌گیرد، معیار مناسبی برای پی بردن به نامزدهای نهایی جوایز اسکار در رشته‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم محسوب می‌شود. البته در این میان همواره استثناهایی هم وجود دارد برای نمونه از میان کسانی که علیرغم نامزد شدن در جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، نامزد رشته‌ بهترین کارگردانی اسکار نشد‌ه‌اند، می‌توان به کلینت ایستوود با «تک‌تیرانداز آمریکایی»، پل گرینگرس با «کاپیتان فیلیپس» و کاترین بیگلو با «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» اشاره کرد.

ایناریتو تاکنون سه بار نامزد دریافت این جایزه شده است. او سال گذشته برای کارگردانی «بردمن» این جایزه را از آن خود کرد، و در سال 2005 برای کارگردانی فیلم «بابل» نامزد این جایزه بود.

ریدلی اسکات نیز سه بار با فیلم‌های «تلما و لوئیس» در سال 1991، «گلادیاتور» در سال 2000 و «سقوط بلک هاوک» در سال 2001 نامزد این جایزه بوده و در هر سه مورد نامزد جایزه اسکار نیز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، در نقطه‌ی مقابل مک‌کارتی، مک‌کی و میلر نخستین باری است که نامزد دریافت این جایزه می‌شوند.

انجمن کارگردانان آمریکا امسال یک جایزه جدید برای دستاورد برجسته‌ی کارگردان‌های فیلم‌اولی بنیان نهاده است. کسانی برای نامزد شدن در این رشته واجد شرایط می‌شوند که نخستین فیلم بلندشان در سال 2015 در سینماهای لس‌آنجلس یا نیویورک به نمایش درآمده باشد. فیلم‌های خارجی نیز می‌توانند در این رشته نامزد شوند و لازم نیست که کارگردان فیلم عضو انجمن کارگردانان آمریکا باشد.

لاسلو نمش با «پسر شائول»، ماریل هلر با «خاطرات یک دختر نوجوان»، الکس گارلند با «اکس ماکینا»، فرناندو کویمبرا با «گرگ پشت در» و جوئل اجرتون با «هدیه» نامزدهای این رشته تازه هستند.

منبع : ورایتی / 12 ژانویه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین