کد خبر: ۳۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۳:۰۰

احمدی نژاد: موضوعی از مردم پنهان نخواهد ماند

آفتاب‌‌نیوز :

محمود احمدي‌نژاد در حاشيه ديدار با توليدكنندگان نمونه بخش كشاورزي در ادامه پاسخ خود به سوال خبرنگاران تاكيد كرد كه در اين مساله موضوعي از مردم پنهان نخواهد ماند و در صورت رسيدن به نتيجه مردم از آن آگاه خواهند شد.

وي قضاوت و يا صحبت از علل حادثه‌ي سقوط هواپيماي سي - 130 را پيش از به نتيجه رسيدن روند بررسي كارشناسي و فني موجب ضايع شدن حقي يا ايجاد شايعات دانست.

از رييس‌جمهور سوال شد كه در بودجه‌ي سال 85 قيمت نفت چقدر پيش‌بيني شده است كه وي اظهار داشت: ان‌شاءالله رييس برنامه و بودجه در اين ارتباط توضيح كافي مي‌دهد.

احمدي‌نژاد درباره تسهيلات در نظر گرفته شده در بودجه‌ي سال 85 براي كشاورزان نيز با بيان اين كه " سياست ما حمايت از آباداني و توليد است" اظهار داشت: در جهت تمركززدايي در مناطق حركت كرده و اين را در راستاي توليد مي‌دانيم و خواهيد ديد كه در امور كشاورزان گشايش ايجاد مي‌شود.

خبرنگار ديگري از ميزان اطمينان دولت براي تحقق اهداف‌شان در بودجه در راستاي مطالبات مردم سوال كرد كه رييس‌جمهور گفت: در جهت رسيدن به اهداف و مطالبات مردم تلاش كرده و تمام توان خود را به كار مي‌گيريم. اميدوارم خداوند نيز به ما توفيق دهد و مردم نيز ما را همراهي مي‌كنند. اميد است كه موفق شويم. موانعي كه بر سر راه است را بايد برطرف كرد، البته اگر مشكلي بود - كه بعيد مي‌دانم - به مردم مي‌گوييم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا بودجه سال 85 در راستاي برنامه چهارم خواهد بود، گفت: تنظيم بودجه سال 85 در راستاي برنامه چهارم توسعه است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس‌جمهور پيش از ظهر سه‌شنبه در جمع توليدكنندگان نمونه بخش كشاورزي اين بخش را مقدس و مهم خواند و اظهار كرد كه بايد افق ديدمان را در اين بخش از سطح خودكفايي بالاتر ببريم.

دكتر محمود احمدي‌نژاد اظهار كرد: حفظ زمين، خاك و منابع طبيعي مسووليت همگاني ماست و ما بايد اين امانت الهي را براي آينده حفظ و ضمن بهره‌برداري، آن براي آيندگان نگهداري كنيم.

رييس‌جمهور توليدكنندگان بخش كشاورزي را بهترين‌هاي كشور خواند و اظهار كرد: وقتي از كشاورزي صحبت مي‌كنيم بايد به ارزش و شان آن توجه جدي شود؛ چرا كه بدون كشاورزي زندگي معنا پيدا نمي‌كند و در صورتي كه كشاورزي نداشته باشيم، در واقع چيزي نداريم.

وي وجود بخش كشاورزي را به لحاظ امنيت و رقابت جهاني داراي نقش تعيين‌كننده‌اي دانست و گفت: امروز در دنيا همه غذا را به عنوان يكي از مولفه‌هاي قدرت مي‌شناسند و حتي قدرت‌هاي بزرگ سعي در تسلط بر منابع آن در دنيا دارند.

احمدي‌نژاد گفت: آن‌قدر كشاورزي براي قدرت‌هاي بزرگ مهم است كه حتي در قالب توليد آفات كشاورزي قصد تحميل خواسته‌هاي خود بر ديگر كشورها دارند.

وي سرمايه‌گذاري در اين بخش را مهم دانست و گفت: اگر قرار است در بخش‌هايي مانند صنعت، فن‌آوري و علم سرمايه‌گذاري شود، بايد در ابتدا اين موارد پشتيبان بخش كشاورزي باشد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: بايد تلاش كنيم در سياست‌گذاري‌هايمان نگاه ويژه‌اي به اين بخش داشته باشيم؛ چرا كه ارزش كار كشاورزان بسيار متفاوت‌تر از ديگر اقشار مردم است و حقيقتا كساني كه در اين عرصه تلاش مي‌كنند، قهرمانان ملي هستند.

رييس‌جمهور با بيان اين كه بايد افق نگاهمان را از سطح خودكفايي بالا ببريم گفت: اگر هم دنبال خودكفايي هستيم بايد نگاهمان به سمت صادرات باشد تا هم بتوانيم به خودكفايي برسيم و هم در اين بخش حضوري فعال داشته باشيم.

به گزارش ايسنا وي رسيدن به اين مرحله را به لحاظ داشتن امكانات مادي و معنوي زياد در كشور، قابل تحقق دانست و گفت: كيفيت در همه كارها مهم است؛ اما در كشاورزي مهم‌تر است و بايد با كار كيفي محصولات‌مان را به حدي برسانيم كه علاوه بر برطرف كردن نياز داخلي بتوان آن را صادر كرد.

وي بخش كشاورزي را پر استعدادترين بخش براي توسعه دانست و اظهار كرد: در اين بخش مي‌توانيم با هزينه كمتر و بهره‌وري بالاتر همه استان‌هاي كشور را كه داراي زمينه‌هاي معطل و گسترده‌اي است، در جهت توسعه فعال كنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به بي‌استفاده ماندن زمين‌هاي كشاورزي گسترده در نقاط مختلف كشور از اين كه كويرهاي كشور روز به روز بيشتر مي‌شود، اظهارنگراني كرد.

وي جوانان كشور را براي آغاز يك مجاهدت بزرگ فراخواند و گفت: دولت با تمام وجود در خدمت شماست. ما هيچ كار ديگري نداريم جز خدمت به مردم. كشورمان را آباد مي‌كنيم و با پشتيباني بخش صنعت و دانشگاه، كشاورزي را سرلوحه توسعه كشور قرار مي‌دهيم.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور با انتقاد از تسهيلاتي كه بانك كشاورزي در سال‌هاي گذشته به اين بخش داده است، گفت: امروز بايد بانك كشاورزي تنها مال كشاورزان و دامداران باشد و به جاي توسعه در شهرها و ساختمان سازي، پشتيبان كامل اين بخش شود.

وي كشاورزان را خوش قول‌ترين و وفادارترين مشتريان بانك‌ها دانست و گفت: نه تنها بانك كشاورزي كه چند بانك ديگر نيز در اين بخش به طور كامل بايد پشتيبان كشاورزان باشند.

رييس جمهور با تاكيد بر اين كه نگاه همه ما بايد به سمت يك هدف و قله‌ي بالاتر بايد باشد، گفت: تخريب منابع و جنگل‌ها داراي آثار زيان‌باري است.

احمدي نژاد هم‌چنين با مزاح خطاب به وزير جهاد كشاورزي گفت: اگر من به جاي شما بودم اين همه كارشناس را كه در ساختمان شيشه‌اي وزارت خانه حاضرند به مزارع مي‌فرستادم و با ارايه يارانه از آنها مي‌خواستم تا به كشاورزان و توليد و اشتغال كشور كمك كنند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين كه چرا نبايد جزو كشورهاي برتر دنيا باشيم گفت: هر روز به بهانه‌هاي مختلف عده‌اي سعي مي‌كنند ما را از مسير اصلي‌مان دور كنند. انتخابات زيادي هم در كشور وجود دارد؛ اما همواره عده‌اي مسائلي را در حاشيه اين انتخابات به وجود مي‌آورند كه حتي اگر 500 سال هم طول بكشد مشكل يك چاي‌كار و يا برنج‌كار را حل نمي‌كند.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، وزير جهاد كشاورزي و دو تن از توليدكنندگان نمونه اين بخش در سخنان كوتاهي مشكلات خود را بيان كردند.

در پايان اين مراسم از سوي رييس‌جمهور به توليدكنندگان نمونه بخش كشاورزي لوح‌هاي تقدير و يادبودي تقديم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین