کد خبر: ۳۵۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۹

نکته کلیدی در مذاکرات بین ایران و اروپا

آفتاب‌‌نیوز : غلام حسین الهام، سخنگوی دولت در این ارتباط گفته است، همانطور که قبلاً نیز گفته ایم ما می خواهیم غنی سازی در داخل ایران انجام شود.... و هر طرحی که بر این اساس باشد مورد بررسی قرار می گیرد.»
طرح روسیه به ایران اجازه می دهد، غنی سازی اورانیوم را در خاک روسیه انجام دهد و در ضمن صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش را تضمین کند.
طرح روسیه نکته کلیدی در مذاکرات بین ایران و اتحادیه اروپا می باشد.
سخنان الهام پس از آن گفته شده که علی لاریجانی طرح روسیه را دارای مشکلات بسیاری خواند. البته لاریجانی به طور کامل طرح روسیه را رد نکرده است.
لاریجانی گفت: این طرح می تواند کامل شود، منافع تکنولوژیک را در بر دارد: می توانیم آنها را بررسی کنیم.
این در حالی است که هفته گذشته، یک مقام امنیت ملی ایران با استقبال از طرح روسیه گفت: کشورش این طرح را با دقت بررسی می کند.
جواد وعیدی عضو شورای عالی امنیت ملی در 18 دسامبر نیز گفته بوده که طرح روسیه مبتنی بر ایجاد یک شرکت مشترک ایرانی – روسی در خاک روسیه می باشد.
تاکنون هیچ نشانه ای دال بر اینکه ایران مواضع خود در مورد انجام غنی سازی اورانیوم در خاک خود را، تغییر داده باشد، مشاهده نشده است. بدون شک، موضع ایران در مورد طرح روسیه تاثیر زیادی بر روی مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا خواهد داشت. این مذاکرات در ماه ژانویه از سر گرفته می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین