کد خبر: ۳۵۳۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷

100‌ثانیه‌ای‌ها دست پُر به خانه برگشتند

دهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های صدثانیه‌ای جمعه 14 اسفند با معرفی آثار برگزیده، اهدای جایزه‌ی به کارگردان «ایستاده در غبار» و حمایت سه نهاد مختلف از ساخت فیلم‌های صدثانیه‌ای و نوای ساز کیوان ساکت به کار خود پایان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در ابتدای این مراسم علی قربانی به عنوان دبیر این دوره از جشنواره در سخنانی گفت: از همه 981 نفری که با 1678 فیلم در بخش ملی و 700 فیلم در بخش بین‌المللی به جشنواره دهم رونق دادند سپاسگذارم. همین‌طور از دبیران پیشین به‌خصوص فاضل نظری که شعار سینمای اخلاق را برای این جشنواره انتخاب کرد ممنونم.

قربانی ادامه داد: این جشنواره متعلق به حوزه هنری نیست بلکه به همه مردم ایران تعلق دارد، ما نیز باید تا جایی که می‌توانیم شبکه تولید و توزیع‌مان را گسترده‌تر کنیم تا بهتر بتوانیم مفاهیم اخلاقی را منتشر کنیم. دنیای ما امروز بیش از هر زمانی به پیام اخلاقی نیاز دارد.

وی در ادامه خطاب به محسن مؤمنی شریف (رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی) گفت: این جشنواره بیش از جشنواره‌های دیگر نیاز به برگزاری سالانه دارد؛ ان‌شاالله با کمک شما و سایر دوستان جشنواره‌ی یازدهم را سال بعد برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم نیز از دیدیه زیسرمن از فرانسه، رافائل پونتی‌چلی از ایتالیا، لیلا احمد از کویت و آدا آرتگا از دانماراک به عنوان داوران بخش بین‌المللی تقدیر شد، و سپس فیلم‌های برگزیده‌ی بخش بین‌الملل به شرح زیر معرفی شدند:

"One day in july" ساخته‌ی هرمس منجی‌آلاردو از ایتالیا

"Retun of the souls" ساخته‌ی خولیو سوارز از اسپانیا

"The moment" ساخته (آلیلش کاتاتومو از هند)

در بخش جایزه‌ی اخلاق سینمای ایران نیز از هادی محمدیان برای نگارش فیلمنامه‌ی انیمیشن «شاهزاده‌ی روم»، محمدحسین مهدویان برای ساخت فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و هنگامه قاضیانی برای بازی در فیلم «دلبری» با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و چهار سکه‌ی بهار آزادی تجلیل شد.

به گزارش ایسنا،هنگامه قاضیانی پس از دریافت جایزه‌ی خود گفت: از خداوندی که در این 18 سال به من قدرت داده که در برابر دشواری‌های نقش‌هایی که به من سپرده می‌شود تاب بیاورم و برخلاف جریان حاکم به راه خود ادامه دهم، سپاسگذارم.

در ادامه این مراسم که بر خلاف معمول هیچ سخنرانی‌ای در آن انجام نشد، برگزیدگان بخش ملی که شامل دستاورد فنی و هنری، پویانمایی، مستند و داستانی می‌شد، به شرح زیر اعلام شدند:

جایزه‌ی بهترین دستاورد فنی و هنری:

محمدحسن فلاح برای فیلم داستانی «ایرانی بخرید»

مقداد اخوان برای فیلم پویانمایی «زمین روباه»

جایزه‌ی بهترین فیلم پویانمایی:

محمدرضا خردمندان برای فیلم «مادر» (لوح‌تقدیر و جایزه چهار میلیون تومانی)

امیرهوشنگ معین برای فیلم «تار و پود» (لوح تقدیر و جایزه چهار میلیون تومانی)

حسین صفارزادگان برای فیلم «قرمز» (تندیس، دیپلم افتخار و جایزه هفت میلیون تومانی)

جایزه‌ی بهترین مستند:

احسان معصوم برای فیلم «اثر» (لوح تقدیر و جایزه چهار میلیون تومانی)

مهدی شاهسواری برای فیلم «درخشش» (لوح تقدیر و جایزه چهار میلیون تومانی)

محمدحسن فلاح برای فیلم «تک‌فرزندی» (دیپلم، تندیس و جایزه هفت میلیون تومانی)

جایزه‌ی بهترین فیلم داستانی:

بیژن اعرابی برای فیلم «شتابزده» (لوح تقدیر و جایزه چهار میلیون تومانی)

سیدمحمدرضا خردمندان برای فیلم «گزارشگر» (لوح تقدیر و جایزه چهار میلیون تومانی)

امیرعلی میردریکوند برای فیلم «رهایی» (دیپلم، تندیس و جایزه هفت میلیون تومانی)

جایزه‌ی ویژه‌ی دبیر جشنواره:

محمدعلی بیگی برای فیلم «این رو و اون رو» (لوح تقدیر و جایزه سه میلیون تومانی)

سیداحسان باقری برای فیلم «قطر دریاست اگر با دریاست» (لوح تقدیر و جایزه سه میلیون تومانی)

علی کیوان برای فیلم «سرباز» (لوح تقدیر و جایزه سه میلیون تومانی)

جایزه‌ی حمایتی باشگاه فیلم سوره:

امید میرزایی برای فیلم «تار و پود» (لوح تقدیر و جایزه سه میلیون تومانی)

مجتبی حیدری برای فیلم «چراغ‌های رابطه» (لوح تقدیر و جایزه سه میلیون تومانی)

جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران دهمین جشنواره فیلمهای صدثانیه‌ای نیز که شامل لوح تقدیر و دو سکه‌ی بهار آزادی بود به فیلم «خویش‌انداز» ساخته علی‌عرفان فرهادی اهدا شد.

و در نهایت جایزه‌ی ویژه‌ی جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و 10 میلیون تومان به فیلم «دیوار کشی» ساخته احمد تیموری رسید.

همچنین در این مراسم پس از صحبت‌های یکی از برگزیدگان خطاب به "دوستانی که ردیف اول نشسته‌اند" با این مضمون که اگر به 200 فیلمساز این عرصه نفری یک میلیون تومان کمک کنند "200 میلیون در این مملکت چیزی نیست" محمود صلاحی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) که مؤسسه «تصویرشهر» را به عنوان زیرمجموعه‌ی خود دارد،اعلام کرد که در سال آینده از تولید 40 فیلم صدثانیه‌ای حمایت خواهد کرد.

مجید مصلحی (مدیرکل امور استان‌های حوزه هنری) نیز از حمایت این سازمان از 30 فیلم صدثانیه‌ای استانها و عباس عظیمی (مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت) نیز از حمایت سه میلیون تومانی از ساخت سه فیلم صدثانیه‌ای با موضوع پیشکسوتان خبر داد.

در این مراسم که در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی سوره، اصغر همت، محمود عزیزی، هادی مقدم‌دوست، سیروس همتی، بهرام شاه‌محمدلو، محمدرضا جعفری جلوه، جمشید جهان‌زاده، فاضل نظری، بهرام عظیمی، مجید رجبی معمار، رضا ایران‌منش، حسین پارسایی، محمدحسین نیرومند و سیدعلی احمدی برگزار شد، تمام فیلم‌های برگزیده بخش‌های مختلف برای حاضران به نمایش درآمد و کیوان ساکت و بهنام ابوالقاسم نیز برای حاضران دقایقی سه‌تار و پیانو نواختند که با استقبال شدید حاضران نیز روبرو شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین