کد خبر: ۳۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

مثبت شدن تست دوپینگ قهرمان دوی 1500 متر المپیک لندن

تست دوپینگ غمزه بولوت، قهرمان دوی 1500 متر المپیک 2012 از ترکیه و سگای مکونن رکوردار دوی ماراتن نو‌جو‌ا‌نان از اتیوپی مثبت اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Inside the games، در مسابقات دوی 1500 متر زنان المپیک 2012 لندن، آسلی چاکیر آلپتکین از ترکیه قهرمان شده بود. او هشت سال محروم شد و مدال طلا از او گرفته شد. به ‌این‌ ترتیب مدال طلا به غمزه بولوت داده شد که پیش از این مدال نقره دریافت کرده بود.

طبق گزارش روزنامه‌ زمان ترکیه، تست دوپینگ بولوت نیز مثبت اعلام شده است. به ‌این‌ ترتیب مدال طلا از او نیز گرفته می‌شود. بولوت در مسابقات قهرمانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی زیر 23 سال اروپا 2013 در دوی پنج هزار متر مدال طلا کسب کرده است.

نتیجه‌ نهایی دوی 1500 متر المپیک 2012 همچنان مشخص نیست و با رسوایی همراه است. تاتیانا توماشووا نفر چهارم این مسابقه نیز در سال 2008 دو سال محرومیت به دلیل دوپینگ گرفت. آببا آرگاوی نفر پنجم این مسابقه نیز اخیرا تست دوپینگش مثبت اعلام شد. ناتالیا کاریوا نفر هفتم این مسابقه در سال 2014 محروم شد. کاترینا کاستسکایا نفر نهم این مسابقه نیز در سال 2014 دو سال محروم شد.

بررسی‌ها درباره روسوایی‌های دوپینگ در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی نشان داده است که دو پسر لامین دیاک از آلپتکین درخواست رشوه کرده بودند تا دوپینگ او را پنهان کنند. به او گفته شده بود که در صورت پرداخت 650 هزار یورو می‌تواند مدال طلای المپیک خود را حفظ کند. مکونن، دونده ماراتن اتیوپی نیز از ماده ملدونیوم استفاده کرده است. این ماده امسال در لیست مواد دوپینگی وارد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین