کد خبر: ۳۵۳۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

رئیس دستگاه دیپلماسی عازم سنگاپور شد/ توسعه همکاری ها محور مذاکرات

'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان عصر دوشنبه به وقت محلی پس از مذاکراه با مقامات اندونزی و شرکت در پنجمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین در جاکارتا برای مذاکره با مقامات سنگاپور عازم این دولت – شهر شد.
آفتاب‌‌نیوز :  وزیر امور خارجه ایران در سنگاپور با مقامات بلندپایه این کشور جنوب شرق اسیا در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور مذاکره می کند و در دو نشست شرکت خواهد کرد.

وی در سفر 11 روزه به 6 کشور آسیا و اقیانوس آرام دوشنبه شب پس از اندونزی وارد سنگاپور دومین ایستگاه رایزنی های سیاسی – اقتصادی خود می شود تا توسعه بیشتر همکاری ها در دوران پسابرجام رقم بخورد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روز سه شنبه در یک برنامه فشرده کاری به طور جداگانه با 'لی هسین لونگ' نخست وزیر، 'حلیمه یعقوب' رییس مجلس، 'تارمان شانمو گاراتنام' معاون اقتصادی - اجتماعی نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی، 'ویویان بالاکریشنان' وزیرامور خارجه و 'کی شانموگام' وزیر کشور و دادگستری سنگاپور دیدار و در خصوص توسعه مناسبات دو جانبه مذاکره می کند.
دیدار با ایرانیان مقیم سنگاپور نخستین برنامه صبح روز سه شنبه وزیر امور خارجه کشورمان در سنگاپور است و وی به دعوت مرکز مطالعات خاورمیانه نیز در کنفرانسی شرکت کرده و سخنرانی می کند.

ظریف پیش از ترک جاکارتا با 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی، 'رتنو مرسودی' وزیر امور خارجه و مقامات چند کشور شرکت کننده در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
وی پس از رایزنی با مقامات سنگاپور که طی ماه های گذشته هیات های مختلف اقتصادی را برای توسعه همکاری با ایران به تهران اعزام کردند، عازم کشور برونئی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تایلند مقصد بعدی هیات ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه است تا ضمن شرکت در اجلاس گفت وگوی همکاری های آسیایی با مقامات این کشور نیز به رایزنی برای توسعه مناسبات بپردازد.
نیوزیلند و استرالیا در اقیانوس آرام دو ایستگاه بعدی رئیس دستگاه دیپلماسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین