کد خبر: ۳۵۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

مرکل: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به زمان زیادی نیاز دارد

صدراعظم آلمان گفت: روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا با نتیجه باز هدایت می شود. ما خیلی از این وضعیت دور هستیم که فصل های مهم مذاکرات را ببندیم. به عنوان مثال مسئله قبرس هنوز مشخص نشده است. این همه به زمان زیادی نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
صدر اعظم آلمان پرداخت ۶ میلیارد یورو به ترکیه در بحران پناهندگان را توافقی عادلانه ارزیابی کرده و البته تاکید کرد که روند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا همچنان به زمان زیادی نیاز دارد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان پیش بینی کرد که تثبیت شرایط پناهندگان به اقبال کم تر به حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان بیانجامد.

وی خواستار اعتماد به نفس بیشتر در بحث ها درباره هماهنگی و ارزش ها شده و گفت: این دورانی هیجان انگیز است که ما در آن زندگی می کنیم و همچنین یک دوران اعتماد به نفس.

صدر اعظم آلمان که در گفتگو با روزنامه "میتل دویچه سایتونگ" سخن می گفت تصریح کرد: مبنای این بحث ها قانون اساسی است. ارزش هایی وجود دارند که اتحاد کشور ما را تضمین می کند. همه این ارزش ها آلمان را به کشوری تبدیل می کند که ما دوست داریم در آن زندگی کنیم.

وی ادعا کرد که سیاست هایش در بحران پناهندگان به آرامی موفقیت هایش را نشان می دهد. از این رو من بر این عقیده ام که همچنین در این مورد هم میزان رضایت مندی از حزب ضد یورو ( با تثبیت شرایط پناهندگان) کاهش می یابد.

مرکل هر گونه اعمال محدودیت علیه پناهندگان را رد کرده و گفت اروپا باید در راستای توازن منافع و توافق با کشورهای همسایه خود تلاش کند.

وی همچنین تاکید کرد که ما به رویکردهای هماهنگ و مشترک اروپایی برای حل مسئله پناهندگان نیاز داریم. هدف ما باید این باشد که آزادی سفر در درون اتحادیه اروپا برای انسان ها و کالاها در منطقه شنگن را حفظ کنیم.

صدر اعظم آلمان پرداخت حدود ۶ میلیارد یورو به ترکیه را به عنوان توافق عادلانه در سیاست پناهندگان مطرح کرده و البته درباره چشم انداز موفقیت ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا موضع محتاطانه ای گرفته و گفت: روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا با نتیجه باز هدایت می شود. ما خیلی از این وضعیت دور هستیم که فصل های مهم مذاکرات را ببندیم. به عنوان مثال مسئله قبرس هنوز مشخص نشده است. این همه به زمان زیادی نیاز دارد.
منبع:  تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین