کد خبر: ۳۵۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵

احتمال رسیدن به صلح در سوریه

فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه از بالارفتن احتمال رسیدن به صلح در سوریه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
استفن دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه در گفتگو با این شبکه  گفت، گفتگوها بین حکومت سوریه و گروههای مخالف به مسائلی از قبیل انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سال آینده خواهد پرداخت.

وی افزود انتظار دارد انتخابات ریاست جمهوری تا هجده ماه دیگر برگزار شود. 

دی میستورا درباره شانس رسیدن به صلح در سوریه گفت: بی تردید، شانس رسیدن به صلح بیش از هر زمان دیگری در گذشته است. سه علت برای این مسئله مطرح است. علت نخست این است که فرصت بالقوه ای برای این منظور پیش آمده است و مردم سوریه نیز خودشان به این مسئله پی برده اند. 

وی افزود: وقتی از سوری ها بپرسیدید خودشان این مطلب را به شما می گویند. این توان کافی نیست اما به هرحال وجود دارد. توقف درگیری ها سبب کاهش خشونتها می شود گرچه این هم کافی نیست اما در این مسیر حرکت می کنیم. به این فکر کنید که سه هفته پیش وضعیت به چه صورت بود. علت دوم این است که ما امکانی در اختیار داریم که هم کوفی عنان و هم اخضر ابراهیمی برای رسیدن به آن بسیار تلاش کردند اما نتوانستند به آن دست پیدا کنند و آن اینکه در شورای امنیت، نوعی وحدت بوجود آمده است.

 به گزارش صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، دی میستورا ادامه داد: علت سوم اینکه ما گروهی موسوم به گروه تماس یا به اصطلاح گروه وین داریم. هجده کشور از عربستان سعودی گرفته تا ایران و از قطر گرفته تا ترکیه و از ایالات متحده گرفته تا روسیه در اتاقی واحد دور هم جمع می شوند. آنها تاکنون اقدامات عملی بسیاری انجام داده اند و با هم درباره این مسئله صحبت کرده اند که چگونه می توان در سوریه به راه حلی سیاسی و نه راه حلی نظامی دست یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین