کد خبر: ۳۵۴۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

پاک کننده ها و شوینده ها تهدید جدی برای سلامتی است

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پاک کننده ها حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند و تهدید جدی برای سلامتی انسان محسوب می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
لیلا ابراهیم زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز گفت: در این ایام ایرانیان بنابه سنت دیرینه به خانه تکانی می پردازند بسیاری از بانوان به دلیل استفاده نادرست از پاک کننده های خانگی دچار مسمومیت می شوند در همین راستا ضرورت دارد خانم های خانه دار نحوه استفاده صحیح از مواد شوینده را بدانند.

وی اظهارکرد: پاک کننده ها و سفید کننده ها خواص ضد عفونی کننده دارند و استفاده از آنها در درازمدت عوارض جانبی منفی و بالقوه خطرناک ایجاد می کند.

ابراهیم زاده افزود: این مواد به شدت قادر به تحریک چشم، پوست و دستگاه تنفسی هستند و گازهای حاصل از آنها به راحتی استنشاق می شود و به ریه ها و مجاری تنفسی آسیب می رساند.

وی مشکلات پوستی و مخاطی سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را از علایم مخرب استفاده از سفید کننده ها دانست و افزود: مصرف انواع مواد شیمیایی در درجه های مختلف به چشم آسیب می رساند.

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهارکرد: افراد مبتلا به آسم، بیماری قلبی یا مشکلات ریوی باید از کاربرد مواد سفید کننده اجتناب کنند، زیرا بخارهای متصاعد شده از این مواد سبب تحریک بیشتر ریه ها می شود.

به گفته وی افراد مبتلا به آسم، بیماری قلبی یا مشکلات ریوی باید از کاربرد مواد سفید کننده اجتناب کنند زیرا بخارهای متصاعد شده از این مواد سبب تحریک بیشتر ریه ها می شود.

وی تاکید کرد: از مخلوط کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده خودداری کنید، بخار ها و گازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی و خفه کننده است.

وی افزود: بخار متصاعد شده از ترکیب جوهرنمک و وایتکس برای چشم، پوست و ریه بسیار خطرناک است.

به گفته وی استفاده مداوم مواد شوینده و پاک کننده برای افرادی که دارای حساسیت، آسم و بیماری های تنفس و تنگی نفس و بیماری قلب و ریوی سردردهای میگرنی هستند خطرات مضاعف دارد.

ابراهیم زاده یادآورشد: پاک کننده ها و شوینده ها برای سالمندان، کودکان و زنان باردار ضرر دارد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین