کد خبر: ۳۵۵۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
روزنامه کویتی:

پیش نویس آتش بس در یمن به نمایندگان انصارالله و حزب کنگره تحویل داده شد

روزنامه کویتی السیاسه نوشت: اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل در امور یمن، پیش نویس آتش بس با عربستان را برای بررسی به نمایندگان جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی تحویل داده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه 'یمنات' روزنامه السیاسه کویت به نقل از منابع آگاه، افزود: این پیش نویس پس از بررسی توسط یمنی ها، با حضور نمایندگانی از انصارالله، حزب کنگره مردمی و عربستان در اردن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و امضا می شود.

این پیش نویس شامل، آتش بس دریمن و عقب نشینی همزمان نظامیان عربستان و ارتش یمن و کمیته های مردمی از مرزهای دو کشور است.

براساس ادعای روزنامه السیاسه، تشکیل حکومت انتقالی یمن که انصارلله جزیی ازآن است و تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین به این حکومت از دیگر بندهای این توافق است.
در این توافق، موضوع بازسازی ویرانی های ناشی از تجاوز عربستان، تعیین مدت زمان دولت انتقالی، مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و مذاکره گروه های یمنی درباره زمان برگزاری این دو انتخابات نیز بررسی می شود.

روزنامه السیاسه اضافه کرد که عربستان بشدت با مذاکره مستقیم با حزب علی عبدالله صالح (حزب کنگره مردمی) مخالف بوده است ولی این بار به امید نتیجه دادن تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با این گفت و گو ها موافقت کرده است.

عربستان سعودی با همدستی برخی کشورهای عربی دیگر و همراهی آمریکا٬ از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه این کشور همسایه خود آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله شمار زیادی از زنان وکودکان کشته و زخمی شده و دهها هزار نفر دیگر نیز آواره و بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

ناکامی عربستان و هم پیمان های متجاوز به یمن، این کشور را مجبور به تسلیم شدن به مذاکره مستقیم با طرف های یمنی کرده است.
گروه های یمنی نیز شرط خود برای آتش بس و شروع مذاکرات را کنارگذاشتن مزدوران یمنی عربستان به سرکردگی عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن از این گفت و گوها اعلام کرده بودند.

این گروه ها معتقدند کسانی که با دعوت از عربستان و دیگر کشورهای متجاوز، باعث کشتار هزاران شهروند یمنی و ویران شدن این کشور شدند جایی در آینده یمن ندارند.
مدتی است که اخبار مذاکره مستقیم عربستان و گروه های یمنی برای آتش بس در رسانه ها منتشر شده است ولی هیچ کدام از دوطرف به شکل رسمی این موضوع را تایید نکرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین