کد خبر: ۳۵۵۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹

لاوروف:روسیه به اقدامات غیردوستانه آمریکا پاسخ کوبنده می دهد

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه در مسائلی که به نفع خود باشد با آمریکا همکاری می کند اما به هر گونه اقدام غیردوستانه این کشور پاسخ کوبنده می دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، لاوروف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «رن.تی.وی» روسیه گفت: بسیاری از مسایل خارج از قدرت آمریکا قرار دارند اما سرانجام روحیه کابویی واشنگتن هم سپری خواهد شد. این وضعیت دردناک است اما مدتی طول خواهد کشید.

وی افزود: اما با درک این وضعیت را می پذیریم و منتظر خواهیم ماند تا افکار سیاستمداران آمریکایی سر و سامان بیابد و در این مدت در مسایلی که همکاری به نفع ما است با این کشور مشارکت خواهیم کرد و البته به هر گونه اقدام غیردوستانه علیه خود پاسخ محکم خواهیم داد.
وزیر امور خارجه روسیه در همین حال گفت که آمریکا این واقعیت را پذیرفته است که نمی تواند مسائل جدی را به تنهایی حل و فصل کند.

وی با بیان این که زمان می گذرد و به این موضوع دیدگاه خاص خود را دارم، اظهار کرد: به نظرم زمانی که کشوری توانمندی کنترل ناپذیری داشته باشد، تا حدودی تضعیف و رو به اضمحلال می رود.

لاوروف گفت: مقامهای آمریکایی به این واقعیت پی برده اند که نمی توانند مسائل جدی را حل کنند آنها حتی بر کشورهایی که از مدتها پیش متحد واشنگتن محسوب می شوند به عنوان مثال ترکیه اعمال نفوذ کنند و این کشور خواسته های آمریکا را در حل مسائلی همچون سوریه نادیده می گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا با کردهای سوریه همکاری می کند اما آنکارا حزب اتحادیه دمکراتیک متشکل از کردهای ترکیه را سازمان تروریستی خوانده است و از خاک خود مواضع آن را در سوریه گلوله باران می کند.

وی ادامه داد: بارها توجه مقامهای آمریکایی را به این واقعیت جلب کردیم که گلوله باران مناطق مرزی سوریه توسط ترکیه نقض تمام توافق ها و قطعنامه های شورای امنیت است اما شرکای آمریکایی با ناراحتی پاسخ داده و گفتند که با دیدگاه ما در این مساله موافق هستند اما نیاز به زمان وجود دارد تا ترکیه آرام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین