کد خبر: ۳۵۵۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

صیانت از محیط زیست سرلوحه فعالیت های صنعتی در منطقه است

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت:عینیت بخشی به توسعه پایدار باید ملازم با رعایت ملاحظات زیست محیطی باشد و این امر سرلوحه برنامه و تعیین کننده رویکرد فعالیت در این منطقه مهم و استراتژیک است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان مهندس حسن شاهرخی در نشست با جمعی از دوستداران محیط زیست افزود:در طراحی این منطقه یکی از مولفه های مهم رعایت الزامات زیست محیطی بوده است و بر این اساس مجوز محیط زیست برای منطقه ویژه پارسیان صادر شده و مطالعات زیست محیطی و زیست محیطی دریایی از جمله برنامه های انجام شده در این منطقه می باشد.

وی اضافه کرد:اطمینان می دهیم که محیط زیست محوری ترین عنصر اجرای طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان خواهد بود و همانگونه که دغدغه تسریع در ایجاد زیر ساخت های توسعه ای را داریم در این خصوص نیز ملاحظات و ضوابط را در نظر می گیریم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به عنوان مدیران و مجریان فعالیت های صنعتی نیم نگاهی به تجربیات فعالیت های صنعتی در مناطق همجوار  داریم و  با استفاده از همه راههای ممکن و قانونی مانع از تکرار برخی چالش های زیست محیطی در پارسیان خواهیم شد زیرا صیانت از محیط زیست را شرط تحقق توسعه پایدار می دانیم.

شاهرخی همچنین گفت: طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست یکی از نیازهای منطقه است و  از منظر دست اندرکاران این طرح به مثابه طرحی سیستمی می باشد  که با هدف تضمین محیط زیست سالم به عنوان پروژه کوتاه مدت به آن نگاه نمی شود.

وی یکی از مهمترین ابزارها برای کاهش آلایندگی ناشی از فعالیت های صنعتی را کاربرد فناوری زیست محیطی توصیف کرد که به باور او  مشتمل بر  تولید یا فرآیندی از تولید است که منجر به حذف ، پیشگیری ، کاهش یا تخفیف اثرات منفی ناشی از فعالیتهای انسانی بر محیط زیست  می گردد  وحاصل آن  فرآیندهایی  است که منتج به تولید مواد زاید جامد کمتر ، مصرف کمتر منابع و در نهایت کارآیی بالاتر می شوند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در ادامه ضمن تشریح برنامه های در دست اقدام  در مجموعه متبوعش  و ضمن تقدیر از همکاری مدیریت ارشد استان هرمزگان خواستار تعامل و وفاق همه دوستداران طبیعت و محیط زیست برای تحقق توسعه پایدار و اثر بخشی منطقه بر رونق اقتصادی محیط پیرامونی و اشتغالزایی شد.

این منطقه ویژه اقتصادی  با وسعتی بالغ بر 9 هزار و  هشتصد هکتار در شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان و مجاور با عسلویه بوشهر قطب صنعتی و اقتصادی ایران واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین