کد خبر: ۳۵۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

دیدارهای فشرده خرازی با مقامات سیاسی ومذهبی لبنان/تحولات منطقه درصدرگفت وگوها

دکتر« کمال خرازی» رئیس شورای راهبری روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران که دربیروت به سر می برد در ادامه دیدارهای فشرده خود با مقامات ارشد سیاسی و مذهبی لبنان با آنان درباره مناسبات ایران و کشورهای منطقه از جمله لبنان و تحولات منطقه به ویژه سوریه گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر خرازی که درصدرهیاتی از شورای راهبردی روابط خارجی ایران صبح چهارشنبه وارد بیروت شد، دیروزبا « نبیه بری» رئیس مجلس، « امیل لحود» رئیس جمهور اسبق و کاردینال« بشاره راعی» رهبرمسیحیان مارونی لبنان به طور جداگانه دیدار و با آنان در باره روابط دوجانبه ایران و لبنان و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، وی در این دیدارها که با حضور « محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان برگزار شد، بر اهمیت توسعه و گسترش روابط و همکاری های بین دو کشور دوست و برادر لبنان و ایران تاکید کرد و حل وفصل مشکلات لبنان توسط خود لبنانی ها و انتخاب رئیس جمهور این کشور در سریعترین زمان ممکن و بدون دخالت خارجی را ضروری خواند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران بر حمایت ایران از مقاومت لبنان و فلسطین در رویاروئی با دشمن صهیونیستی و حل سیاسی بحران سوریه و مبارزه با ترورسیم تکفیری تاکید کرد.
براساس این گزارش، دکتر خرازی همچنین در نشستی با حضور اعضای فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان( وفاداری به مقاومت) شرکت کرد و از سوی « محمد رعد» رئیس این فراکسیون مورد استقبال گرم قرار گرفت.

وی در ادامه برنامه های خود در جمع اعضای هیات تجمع علمای مسلمان لبنان متشکل از علمای برجسته اهل سنت و شیعه لبنان سخنرانی کرد.
هیات تجمع علمای مسلمان لبنان با اهدای نشان این هیات از سال های طولانی خدمات ارزنده دکتر خرازی در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران وحمایت های وی از مقاومت و ملت لبنان تجلیل کرد.

دکتر خرازی بعداز دیدار با کاردینال راعی که در« بکرکی» مقر رهبر مسیحیان مارونی لبنان برگزار شد، به نقش برجسته مراجع روحانی در لبنان اشاره و گفت: این نخستین دیدار ما با کاردینال راعی در این شرایط منطقه و لبنان بود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: در این دیدار تحولات سیاسی جاری در لبنان را بررسی و بر نقش مثبت و سازنده کاردینال راعی برای حل مشکلاتی که لبنان اکنون از آنها رنج می برند، تاکید کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به کاردینال راعی تاکید کردم که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تصمیم لبنانی ها برای حل مشکلات خودشان حمایت می کند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین با حضور در روضه الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت به شهدای مقاومت لبنان ادای احترام کرد.

دکتر خرازی در نخستین روز از سفر خود با « تمام سلام» نخست وزیر،« جبران باسیل» وزیرخارجه، شیخ « عبدالامیر قبلان» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان دیدار وگفت وگو و در نشست صمیمانه هم اندیشی با تعدادی از صاحب نظران و کارشناسان لبنانی به میزبانی مرکز مشورتی مطالعات واسناد به ریاست « عبدالحلیم فضل الله» شرکت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین