آفتابنیوز : در اين نشست «حسن باقري نسب» (دبير اجرايي) و «نظر محمد»، ميراسماعيل ميرفخرايي، جهانگير الماسي، داوران جشنواره حضور داشتند.
«باقري نسب» به بيان اهداف جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره كليه گونههاي صوتي و تصويري كه در زمينه تبليغات توليد شدهاندرا بررسي مي كند و تاكيد آن بر نگاه آكادميك و كارشناسي در داوري هاست.ما تمامي عرصههاي مرتبط تبليغاتي از جمله تلويزيون به عنوان رسانهاي فراگير، شبكههاي ويدئويي، تلويزيونهاي درون شهري و مترو را در جشنواره شركت مي دهيم .
وي يكي از اهداف جشنواره را بالا بردن سطح آگاهي صاحبان آگهي خواند و افزود: مهمترين اتفاق درعرصه برگزاري اين جشنواره ارتقاء سطح آگاهي صاحبان آگهي است كه با بالا بردن آن ميتوان سطح كيفي تبليغات و ميزان مخاطبين را افزايش داد.
«باقري نسب» تصريح كرد: ما در برگزاري جشنواره به چند گزينه توجه داريم كه در سه پروسه جذب، توليد و پخش تبليغات خلاصه ميشود. تاكنون به اين پروسه كمتر نگاه علمي شده و اين جشنواره قصد دارد اتفاقي كه در حوزه جذب و توليد مي افتد را بزرگنمايي كند.
«ميراسماعيل ميرفخرايي» به عنوان دبير علمي جشنواره ملاكهاي خود در داوري را بيان كرد و گفت: من آگهيهايي را موفق ميدانم كه با همه توليدات راديو و تلويزيون همخواني دارند. هر چند اين همخواني به معني اعمال نظر از بالا نيست. اما پيام بازرگاني بايد با مباني فرهنگي همگام باشد و مشخص باشد كه از نظر ارائه به كجا ختم ميشود.
وي افزود:پيامي قابل قبول است كه با ارزش فعلي جامعه ما همخواني دارد ودر اطلاعرساني موفق است.همچنين فاقد هرگونه بدآموزي براي مخاطب باشد.
«نظر محمد» نيز به عنوان يكي ازاعضا هيات داوران و ناظر و كارشناس واحد بازرگاني سازمان صدا وسيما ويژگيهاي يك پيام تبليغاتي را ذكر كرد و گفت: شعار من براي انتخاب يك آگهي تكيه بر ، آرمان، ارزش و آداب ملي با توجه شان انساني است.
«جهانگير الماسي» نيز به وظايف داوري جشنواره اشاره كرد و گفت: وظيفه داوران توجه به مختصاتي است كه در حوزه جامعه شناسي، روانشناسي، فن و تكنيك آثار ديده ميشود. ما بر روي ادعاي سازنده اثر و جنبههاي زيباشناسي آن پافشاري ميكنيم.