کد خبر: ۳۵۷۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

استرالیا فیلمی 6 میلیون دلاری از مهاجرت های غیرقانونی برای نمایش در ایران ساخت

استرالیا فیلمی داستانی با هزینه حدود 6 میلیون دلار به زبان های مختلف از جمله فارسی ساخته است تا آن را در ایران و دیگر کشورها به روی پرده ببرد و مشکلات مهاجران غیرقانونی را به نمایش بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
تارنمای 'سیدنی مورنینگ هرالد' روز شنبه نام این فیلم را 'مسافرت' و بر محور داستان های حقیقی اعلام کرد و نوشت که در این فیلم بازیگرانی از 13 کشور حضور دارند و قرار است در حال حاضر در پاکستان، عراق و ایران به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، این روزنامه استرالیایی اعلام کرد فیلم مسافرت به زبان های مختلف خاورمیانه از جمله دری، پشتو، اردو، عربی و فارسی در دسترس خواهد بود.

براساس این گزارش، مخاطب فیلم که تبلیغات آن در شبکه های مجازی آغاز شده است 50 میلیون نفر است و داستان فیلم بر محور قاچاق انسان استوار است.

سرمایه گذاری 6 میلیون دلاری این فیلم تلویزیونی را وزارت مهاجرات و حفاظت از مرزهای استرالیا برعهده دارد. اسناد دولتی نشان می دهد وزارت مهاجرت استرالیا چهار میلیون و 340 هزار دلار استرالیا برای ساخت فیلم هزینه کرده و یک میلیون و 630 هزار دلار نیز برای ترویج و تبلیغ آن هزینه می کند.

این درام 90 دقیقه ای در سه کشور مختلف فیلمبرداری شده و در آن داستان تلاش یک گروه کوچک از پناهجویان افغان برای رسیدن به استرالیا با قایق به تصویر کشیده شده است.

استرالیا هدف از ساخت و نمایش این فیلم را آموزش و اطلاع رسانی به مخاطبان در کشورهای منبع مهاجرت غیرقانونی، نشان دادن بی فایده بودن سرمایه گذاری در مهاجرت غیرقانونی، خطرات سفر و سیاست تند کانبرا در قبال مهاجران غیرقانونی پس از رسیدن به آب های استرالیا است.
در این گزارش به تاریخ نمایش این فیلم در ایران اشاره نشده است.

برخی آمارهای دولت استرالیا نشان می دهد پناهجویی بیش از 9 هزار ایرانی که به صورت قانونی از کشور خارج شده و به صورت غیرقانونی وارد خاک استرالیا شده اند و یا در بازداشتگاهای این کشور در 'نائورو' و یا 'مانوس' در پاپوا گینه نو بسر می برند پذیرفته نشده است و باید خاک این کشور را ترک کنند.

400 نفر از این پناهجویان در مراکزی که استرالیا برای پناهجویان غیرقانونی در اقیانوس آرام و جزایر نائورا و مانوس در پاپوآ گینه نو برپا کرده، اقامت دارند.

این مهاجران ایرانی با توجه به سیاست های غرب در سیاه نمایی کشورمان و بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا خود را به قاچاقچیان انسان سپرده و از راه غیرقانونی راهی استرالیا شده اند و اکنون در بازداشتگاه های مختلف در بلاتکلیفی بسر می برند.

'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه در سفر اخیر خود به کانبرا و سیدنی هر چند از نوع برخورد استرالیا با مهاجران انتقاد کرد، اما گفت: ما هیچگونه مخالفتی با بازگشت داوطلبانه شهروندان ایران به کشور خود نداریم. ما در حال همکاری برای تسهیل بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان هستیم.

وی گفت: ما نمی توانیم هیچکس را وادار به بازگشت به ایران کنیم. اما اگر هر فردی بخواهد به صورت داوطلبانه برگردد ما همیشه شهروندان خود را با افتخار می پذیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین