کد خبر: ۳۵۷۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی همکاری ها با دانشگاه های روسیه را توسعه می دهد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با مطلوب خواندن سطح علمی دانشگاه های روسیه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همکاری های علمی با دانشگاه های روسیه را توسعه خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر حمید میرزاده که برای راه اندازی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در مسکو (در دانشگاه سنرژی) به پایتخت روسیه سفر کرده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: دانشگاه های روسیه از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و همکاری های دانشگاه ازاد اسلامی با دانشگاه های روسیه توسعه خواهد یافت.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب سیاست های کلی و مصوبات هیات امنای مرکزی و سیاست های جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه روابط علمی و فناوری با دانشگاه ها در کشورهای دیگر همکاری می کند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه روابط علمی بین المللی خود برنامه دارد. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه ای که به تصویب هیات امنای مرکزی رسیده است، می توانیم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یا مراکزی را برای همکاری های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه های مشترک پژوهشی و همچنین برگزاری دوره های اموزشی کوتاه مدت یا کارگاه های تخصصی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برای این منظور با همکاری دانشگاه سینرژی، دفتر دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کردیم و این دانشگاه روسی بخشی از ساختمان خود را در اختیار ما قرار داد.

وی افزود: هدف این است که در زمینه های علمی و پژوهشی مخصوصا پیرامون آموزش زبان و ادبیات فارسی و روسی، دروس راجع به تاریخ و تمدن ایران و اسلام و همچنین هنرهای اسلامی و ایرانی، رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حقوق بین المللی و برخی رشته های علوم پایه بطور مشترک کار را اغاز کنیم.

دکتر میرزاده در مورد برنامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه سنرژی روسیه گفت: واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران مرکزی و واحد دانشگاه آزاد اسلامی در دوبی و واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آکسفورد انگلیس شبکه ای ایجاد می کنند که دانشجویان ایرانی کشورهای مختلف می توانند وارد ان شوند و دانشجویان کشورهای دیگر نیز می توانند در این شبکه ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند. 

وی ادامه داد: در ایران نیز دانشجویان می توانند در این سیستم در رشته تخصصی خود تحصیل کنند و به ویژه به توسعه کیفی زبان بپردازند. 

دکتر میرزاده در مورد همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های روسیه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه روسنو و نیز دانشگاه سینرژی همکاری می کند. البته همکاری ها منحصر به این دو دانشگاه نخواهد بود.

وی در مورد شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور نیز گفت: در آکسفورد انگلیس، دوبی، لبنان و افغانستان شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و دفترهای دانشگاه آزاد اسلامی در برخی کشورهای اروپایی نیز تاسیس می شود و مذاکرات اولیه در این مورد انجام گرفته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین